חברת הכרם תפיץ את "טולמור-דיו" - מותג הוויסקי השני בעולם

"טולמור דיו" הוא מותג הוויסקי האירי השני במכירותיו בעולם, עם כ-8 מיליון בקבוקים לשנה

אחרי שבישראל הכירו עד כה בעיקר שני מותגי וויסקי אירים בולטים - "ג'יימסון", ששייך לתאגיד פרנו ריקארד ויופץ בישראל מ-2011 על-ידי טמפו; ו"בושמילס", ששייך לתאגיד המשקאות דיאג'יו ומופץ בישראל בידי חברת IBBLS (קוקה-קולה) - מצטרף למשחק שחקן חדש. המותג "טולמור דיו", מותג הוויסקי האירי השני במכירותיו בעולם, עם כמעט 8 מיליון בקבוקים לשנה, שיופץ בישראל על-ידי חברת הכרם.

"טולמור דיו" כבר הופץ בעבר בישראל, אך כמעט שלא טופל מבחינה תדמיתית ופרסומית ונותר אנונימי למדי בקרב צרכני הוויסקי. עתה, עם תשתית השיווק וההפצה של הכרם, מצב זה אמור להשתנות. כמו רבים מהשינויים שעוברים לאחרונה על תחום המשקאות האלכוהוליים בישראל, גם השינוי הזה קשור ביחסי הכוחות הגלובליים בענף: לפני מספר חודשים רכשה חברת "וויליאם גרנט ובניו", אחת מיצרניות הוויסקי האחרונות בסקוטלנד שאינה שייכת לתאגיד בינלאומי ושמיוצגת בישראל בידי הכרם, את המותג האירי הפופולרי תמורת 300 מיליון אירו, והייבוא הסדיר לישראל, כמו גם ההפצה בידי הכרם, היו רק עניין של זמן.

עבור חברת הכרם מדובר בעוד מותג חשוב לסל המשקאות של החברה.

במקביל נודע אמש על הקמתה של חברה חדשה לייבוא והפצה של משקאות אלכוהוליים בישראל בשם SPIRITeam. החברה החדשה, חברה-בת של חברת "ארודן", תטפל במותגי אלכוהול נישתיים ויקרים יחסית. מותגי חברת ארודן, ובראשם הוודקה ההולנדית "ואן-גוך", נמכרים בישראל בחנויות הדיוטי פרי. החברה החדשה, בניהולו של אורי שקל, בנו של דן שקל, מבעלי ארודן, תייבא ותפיץ מותגים שאינם כלולים בהסכם עם הכרם.