יו"ר הדירקטוריון הנבחר של "חברת החשמל 2": אילן עמר

מינויו עמר אושר על ידי הוועדה לבדיקת כשירות מינויים בשירות הציבורי ■ "חברת החשמל 2" הוקמה כדי לקדם את התחרות בתחום ייצור החשמל

הוועדה לבדיקת כשירות מינויים בשירות הציבורי, בראשות טנה שפניץ, אישרה היום (ג') את מינויו של אילן עמר לתפקיד יו"ר דירקטוריון חברת תחנות ייצור החשמל החדשות ("חברת החשמל 2"). בראש "חברת חשמל 2" יעמוד אלי דליצקי ששימש בעבר סמנכ"ל הכספים של חברת נמל חיפה.

מינויו של עמר אושר על-ידי דירקטוריון החברה באוגוסט והוא צפוי להיכנס לתפקידו בימים הקרובים. עמר (43) כלכלן ומשפטן בהשכלתו, בעל תואר שני במנהל עסקים, משמש מזה כ-12 שנה כסמנכ"ל החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי. בעבר כיהן עמר כדירקטור בנמל אילת וכחבר הועדה הממונה בעיריית ערד.

"חברת החשמל 2" היא חברה ממשלתית שהוקמה כדי לקדם את התחרות בתחום ייצור החשמל והוסמכה על-ידי הממשלה להקים במימון תקציבי תחנות כוח חדשות המופעלות בגז טבעי (מחז"מים) ולמכור אותן ליצרני חשמל פרטיים.

במהלך הדיונים על השינוי המבני בחברת החשמל הוצע להעביר לידי החברה החדשה באופן זמני מחז"מים פעילים של חברת החשמל ברמת חובב, וכן כמחצית מהבעלות על פרויקט תחנת הכוח העתידית באשקלון (פרויקט D). בטווח הרחוק יועברו תחנות כוח אלה לידי חברה שתהיה בשליטת גופים פרטיים.