תמר יסעור מבנק לאומי נבחרה לאשת השיווק של דצמבר

יסעור, ראש מערך השיווק של בנק לאומי, נבחרה ע"י איגוד השיווק הישראלי בזכות הובלתה למימוש הפוטנציאל האדיר הטמון בזירת הבנקאות הדיגיטלית

תמר יסעור, ראש מערך השיווק של בנק לאומי, נבחרה על-ידי ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי לאשת השיווק של חודש דצמבר, בזכות הובלתה למימוש הפוטנציאל האדיר הטמון בזירת הבנקאות הדיגיטלית.

עד שנת 2008 היתה זירת הבנקאות הדיגיטלית בישראל בחיתוליה. מרבית הלקוחות שגלשו בקביעות לאתרי הבנקים היו פאסיביים ולא אקטיביים. בבנק לאומי עמד שיעור הלקוחות מבצעי הפעולות באמצעות הערוצים הדיגיטליים על 25% בלבד, נתון המייצג שיעור דומה בשאר הבנקים.

למרות החסמים הרבים שאפיינו את זירת הבנקאות הדיגיטלית, ולמרות הקושי של הצרכן הישראלי באימוץ אותם ערוצים, הבינה יסעור את הפוטנציאל הרב הטמון בזירה זו.

לדברי יסעור, "האתגר השיווקי היה עצום. הוא דרש מאיתנו למקד את כל המשאבים השיווקיים במטרה אחת מרכזית: לעזור ללקוחות הבנק לאמץ את הערוצים הדיגיטליים ולהתמודד עם מגוון החסמים שמונעים זאת מהם".

בשנת 2009 הושק המותג "לאומי דיגיטל", מתוך הבנה שנכון יותר לנהל אג'נדה דיגיטלית מול הצרכן דרך יצירת 'תת-מותג' חדש שכולו על טהרת הדיגיטל. תת-המותג החדש שינה משמעותית את הפריזמה דרכה התנהלה כל הפעילות השיווקית, בין אם מדובר באופי המהלכים המרכזיים של הבנק, דרך יצירת שיח חדש בתוך הבנק וכניסה מוצלחת לתחום המדיה החברתית, ועד לגיבוש שפה קריאטיבית חדשה.

תחת השם "לאומי דיגיטל" מפעיל הבנק ערוצים אינטראקטיביים רבים: אתר לאומי בלוג, זירות בפייסבוק, טוויטר ו-YouTube, אפליקציות iPhine, פעילות ייעודית לאחריות חברתית, פעילות שיווקית לצעירים ולמבוגרים, פעילות גיוס עובדים ומערך שירות לקוחות באמצעות הרשתות החברתיות.

בעקבות המהלכים הצטרפו עד כה למעלה מ-250 אלף לקוחות לחשבון הדיגיטל, ושיעור הלקוחות המבצעים פעולות דיגיטליות זינק מכ-29% לפני השקת לאומי דיגיטל, לכ-45% כיום. בנוסף, למעלה מ-70% מפעילות ניירות הערך של לקוחות לאומי מתבצעת כעת בערוצי הדיגיטל.

בעקבות בגידול בפעילות הדיגיטל במדיה החברתית, החליט הבנק להפכה לסעיף ניפרד בעוגת השיווק והקצה לכך סכום של 12.5 מיליון שקל בשנת 2011, זאת משום שלדברי יסעור, המדיה החברתית הפכה לאמצעי תקשורת מרכזי עבור לאומי בתחום השיווק.