אשת ראש לשכת עוה"ד נחקרה בחשד למעורבות בשוחד בקופ"ח מאוחדת

חברת "ג.פ אפיקי שיווק", שבבעלות עו"ד יורי גיא-רון ורעייתו כנרת, נחשדת כי נתנה שוחד ליהודה אליאס, מנהל השיווק של קופ"ח מאוחדת ■ גיא-רון: לא נפל כל פגם בהתנהלות רעייתי והחברה

כנרת גיא-רון, אשתו של ראש לשכת עורכי הדין יורי גיא-רון, נחקרה באזהרה במשטרה בחשד לעבירת שוחד הקשורה לחברה שבבעלותם המשותפת של בני-הזוג גיא-רון, זאת במסגרת חקירה רחבה יותר שעורכת המשטרה בנוגע לחשדות פליליים בקופת-חולים מאוחדת.

ערוץ 2 פירסם הערב (ה') כי חקירת המשטרה החלה בעקבות בדיקת מבקר המדינה בנושא קופת-חולים מאוחדת, שבעקבותיה העביר המבקר, מיכה לינדנשטראוס, 6 נושאים המעלים חשד פלילי ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

במסגרת חקירת החשדות לביצוע עבירות פליליות חמורות, נעצר יהודה אליאס, מנהל השיווק והפרסום של קופת-חולים מאוחדת, בחשד לקבלת שוחד. על-פי החשד, אליאס העביר תקציבים בשווי עשרות מיליוני שקלים לחברות שיווק ופרסום שונות, ללא מכרז, בתמורה לקבלת שוחד. אחת החברות הללו היא "ג.פ אפיקי שיווק", שבעליה הם ראש לשכת עורכי הדין, יורי גיא-רון, ואשתו כנרת.

כנרת גיא-רון מסרה בתגובה כי אכן נחקרה במשטרה, ולדבריה היא שיתפה פעולה עם החקירה באופן מלא.

בתגובות הנפרדות שהעבירו בני-הזוג גיא-רון מודגשת העובדה שעל אף שהבעלות בחברה היא של שניהם, ראש הלשכה איננו מעורב בניהולה, והעניין כולו מצוי באחריותה של רעייתו.

"אני בעלת חברה העובדת כספק שירותים של קופת-חולים מאוחדת מזה כ-16 שנים", מסרה כנרת גיא-רון ל"גלובס", "מובן שבנסיבות שנוצרו סביב דו"ח המבקר בעניין הקופה, אני מניחה שהמשטרה חוקרת את כל הספקים של הקופה. לא נפל שום פגם בהתנהלותי או בהתנהלותה של החברה שבבעלותי".

"עומד מאחורי רעייתי"

יורי גיא-רון מסר: "לא נחקרתי ואינני מעורב כלל בניהולה של החברה. אני עומד מאחורי רעייתי. אין לי ספק כי החקירה תעלה שלא נפל כל פגם בהתנהלותן של רעייתי ושל החברה שבניהולה". לא ברור האם גם גיא-רון יזומן לחקירת משטרה.

החשדות בדבר שוחד אינם הפעם הראשונה שפעילותה של החברה שבבעלות גיא-רון ורעייתו מסבכת אותו בהקשרים שונים. לפני כשנה נחשף בעיתונות כי החברה עסקה בעבר גם ברכישת שטחי פרסום בעיתונות למודעות של מכוני ליווי. בעקבות זאת הוגשו 3 תלונות משמעתיות נגד ראש הלשכה לוועדת האתיקה של הלשכה.

אחת התלונות, שהתבררה במחוז ירושלים, נגנזה לאחר שנציגי עמותת אומ"ץ, שהגישה את התלונה, נפגשו עם גיא-רון, שמעו מפיו הסברים והחליטו למשוך את תלונתם. מנכ"ל ועד מחוז ירושלים בלשכה, דינה וכסלר, הודיעה כי "בנסיבות המקרה לא נמצאה בהתנהגותו של גיא-רון עבירה על כללי האתיקה המקצועית של עורכי הדין".

שתי תלונות אחרות נמצאות עדיין בבירור בוועדת האתיקה של מחוז תל-אביב.