העיר החדשה בראש העין יוצאת לדרך: 14 אלף יח"ד ייבנו

ראש העין מונה כיום 40 אלף תושבים - הבנייה החדשה תכפיל את אוכלוסיית העיר עד שנת 2025 ■ השר אריאל אטיאס: "מדובר למעשה בהקמת עיר חדשה"

ממשיכים להילחם בבועת הנדל"ן: שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס וראש עיריית ראש העין משה סיני השיקו היום (ב') את מתחם המגורים הגדול של אזור המרכז, לאחר חתימת הסכם לשיווק כ-8,600 יחידות דיור בשכונה החדשה בראש העין - 'פסגות אפק'.

כחלק מהמדיניות הכוללת להגדלה ניכרת של היצע הדירות והקרקעות למגורים, בחודשים האחרונים ננקטו מאמצים מרוכזים לשם כדי להסיר חסמים רבים ולהגיע להסכמים בין משרד הבינוי והשיכון, עיריית ראש העין ומשרדי ממשלה נוספים, שהביאו לשחרור המתחם שיכלול בסך הכל 14 אלף יחידות דיור.

ראש העין מונה כיום 40 אלף תושבים, העיר זכתה בפרס החינוך הארצי לשנת 2009 ומוגדרת כעיר "איתנה" בעלת חוסן כלכלי עם אוכלוסייה איכותית. הבנייה החדשה תכפיל את אוכלוסיית העיר עד שנת 2025.

היום פורסמו לשיווק 2,000 יחידות דיור ראשונות. משרד הבינוי והשיכון מתכנן במסגרת זאת גם שיווק של כ-700 יחידות דיור בתיאום עם העירייה במסגרת מכרז מחיר למשתכן - מכרז בו הזוכה הוא מי שמציע את המחיר הנמוך ביותר לרוכש הדירה.

אטיאס: "מדובר למעשה בהקמת עיר חדשה"

כדי לקדם את שיווק המתחמים החדשים הוחלט כי השכונות יפותחו באיכות גבוהה, כאשר משרד הבינוי והשיכון יבצע עבודות בהיקפים של מאות מיליוני שקלים, לרבות גינון, מערכות גינון ותכנון סביבתי מתקדמים, שבילי אופניים, טיילת לאורך הקו הדרומי של הגבעות המזרחיות באזור נחל שילה ובהתאם לצורך גם קירות אקוסטיים לאורך הכביש העורקי (נושא שראש העיר התעקש עליו לאור קרבת הכביש לאזורי מגורים).

השר אטיאס אמר כי "מדובר למעשה בהקמת עיר חדשה, בהיקפים בסדר גודל כזה. היום, במרכז הארץ, אין מספר יחידות דיור זמינות לשיווק, כמו שיש במקום היפה הזה, ראש העין. אני שמח שראש העיר, משה סיני, הלך עם החזון שלנו, לשיווק אלפי יחידות דיור בו זמנית, זה צריך לשמש דוגמא לראשי ערים לקדם בנייה ולסייע בפתרון לזוגות הצעירים. אנו נשווק יחידות דיור לזוגות הצעירים: היום מוצעות 2,000 יחידות דיור ראשונות, שמתוכן 700 יח"ד ב'מחיר למשתכן', כאשר נחתם הסכם לשיווק 8,600 יחידות דיור".

סיני ציין כי "מדובר בשיתוף פעולה מוצלח בין עיריית ראש העין לבין משרד השיכון, ציון דרך בתולדות העיר. זהו אתגר בלתי רגיל לבנות עיר חדשה, אתגר שנתמודד עימו, לא בחשש, אלא, עם חזון, עוצמה ושותפים. אתם, משרד הבינוי והשיכון, שותפים מרכזיים, והוכחתם שאתם לא רק מדברים אלא גם עושים. במקביל לבנייה החדשה, נעשה מהלך מקיף של שדרוג השכונות הוותיקות. אחד האתגרים של ראשי רשויות, ושלך, שר הבינוי והשיכון, הוא למצוא בית לזוגות הצעירים, ואני מקווה שימצאו ביתם בראש העין".