מיהו איש התקשורת שספג הכי הרבה תלונות ב-2010?

התשובה: גבי גזית ■ 9 תלונות הוגשו בשנה החולפת נגד אמנון אברמוביץ', שבמהלך מהדורת החדשות של ערוץ 2 אמר: "לא נשאר בעולם הולך על שתיים שתומך בהתנחלויות"

האגודה לזכות הציבור לדעת מסכמת את שנת 2010 בנימה לוחמנית: כ-630 תלונות התקבלו נגד אמצעי התקשורת השונים, חלק לא מבוטל מהן כנגד הרדיו האזורי (למעלה מ-150 תלונות).

השדרן גבי גזית הוכתר כמוביל את טבלת התלונות, עם לא פחות מ-124 תלונות כנגדו, רובן, כך לדברי האגודה, בגין התבטאויות חריפות נגד הציבור החרדי ונגד המתנחלים שהשמיע בתוכניתו המשודרת ב"רדיו ללא הפסקה".

ככלל, עוסקות התלונות שהגיעו למשרדי האגודה בנושאי אתיקה עיתונאית, התבטאויות שונות של שדרנים ומגישי תוכניות אקטואליה וטענות על חוסר איזון והבעת דעה אישית.

עוד מפרסמת האגודה כי במקום השני במספר התלונות שהוגשו לאגודה נמצא ערוץ 2 עם כ-100 תלונות, וכי 16 מהתלונות הוגשו כנגד הבדרן יובל סמו, בעקבות התבטאות הנוגעת לאשתו של ג'ונתן פולארד אותה אמר בתוכנית "מועדון לילה".

9 תלונות התקבלו נגד הפרשן אמנון אברמוביץ', שבמהלך מהדורת החדשות המרכזית של הערוץ אמר כי "לא נשאר בעולם הולך על שתיים שתומך בהתנחלויות". למקום השלישי במספר התלונות הגיעה רשת ב' עם 81 תלונות, למקום הרביעי גל"צ (65 תלונות), ערוץ 10 (54 תלונות), ערוץ 1 (51).

מבין אתרי האינטרנט, מרבית התלונות הוגשו נגד ynet ובפער ניכר ניצבים nrg ו-וואלה.

מבין העיתונים המודפסים, "ידיעות אחרונות" מוביל את מספר התלונות עם 17 תלונות ולאחריו "מעריב" עם 10 תלונות. נגד עיתון "הארץ" התקבלו 7 תלונות.