התקבלה תביעת דוד רובנר נגד פסי גולדנברג: יקבל 11.6 מיליון שקל

פסק הדין ניתן בהיעדר התייצבות, כיוון שגולדנברג חדל להופיע לדיוני ההוכחות במשפט

בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה קיבל אתמול (ב') במלואה את התביעה בסך 11.6 מיליון שקל שהגיש יזם ההיי-טק דוד רובנר, לשעבר מנכ"ל חברת אי.סי.איי, ואשתו, זהבה, נגד פסי גולדנברג, מייסד חברת מולטימדיה קיד-בינה ונגד חברת פ.מ.ד. מערכות טכנולוגיות חינוכיות שבבעלותו.

בתביעה טענו בני-הזוג רובנר כי גולדנברג שיכנע אותם במירמה ותוך מצגי-שווא, להשקיע כספים רבים במולטימדיה קיד ובהמשך גרם ביודעין לקריסתה ולקח את הכספים לכיסו.

פסק הדין ניתן בהיעדר התייצבות, כיוון שגולדנברג חדל להופיע לדיוני ההוכחות במשפט. "המסמכים הרפואיים שצירף גולדנברג לבקשותיו לדחיית הדיונים, לא הוכיחו כי אין ביכולתו להגיע לביהמ"ש", קבע השופט שאול מנהיים.

ב-2005 הגישו בני הזוג רובנר את התביעה, בטענה כי גולדנברג הצליח במירמה ותוך מצגי שווא, לשכנעם להשקיע כספים רבים במולטימדיה קיד. לדבריהם, כיו"ר וכמנכ"ל החברה ביצע גולדנברג עסקאות פיקטיביות, במטרה להוציא את כספי ההשקעה שהשקיעו בחברה ולשלשלם לכיסו.

לטענת התובעים, לאחר שגולדנברג שיכנע אותם להשקיע במולטימדיה קיד, הוא גרם ביודעין לקריסת החברה, ולאחר הגשת בקשה לפירוקה - הצליח להשתלט שוב על נכסיה. עוד טענו כי גולדנברג הציג נתונים פיקטיביים על חוזים בין מולטימדיה קיד לבין חברות אחרות, כדי לשכנעם בפוטנציאל הרב הגלום כביכול בחברה. בפועל, הוא זה שעמד מאחורי גופים אלה, ודאג כי יסכימו "לקנות" שירותים ומערכות מהחברה במיליוני דולרים.

כמו כן, נטען בתביעה כי גולדנברג ביצע תרגיל עוקץ בעת ניהולו את החברה על-ידי עסקאות סיבוביות ופיקטיביות, כדי להראות לתובעים ולמשקיעים האחרים פעילות עסקית ענפה בחברה, במטרה להוציא כספים מהחברה לחברות פיקטיביות שהוקמו ביוזמתו.

ביהמ"ש פסק כי גולדנברג ישלם לבאי כוחו של רובנר, עוה"ד איילת קרני ושמואל א. לינצר, שכר טרחה גבוה וחריג בסך 400 אלף שקל. כמו כן חויב גולדברג בהוצאות משפט בסך כ-350 אלף שקל.

עו"ד לינצר מסר: "פסק הדין מהווה שיעור ודוגמה כנגד מנהל שפועל במירמה ובהפרת אמונים כנגד החברה המנוהלת על-ידו". לדבריו, קבלת התביעה היא הישג משפטי רב משמעות, וביהמ"ש נתן את דעתו על כך בפסיקת שכ"ט בשיעור גבוה במיוחד.