אלקטרה מקימה מגדל משרדים ב-180 מ' ש' בת"א

מדובר בפרויקט משרדים שיכלול בשלב הראשון מגדל בן 23 קומות ברחוב הרכבת ■ היקף המכירות הצפוי בפרויקט הוא כ-230 מיליון שקל

מגמת המשרדים למכירה מתחזקת: חברת אלקטרה נדל"ן , שבשליטת גרשון זלקינד, ושותפותיה במגרש ברחוב הרכבת בתל אביב, החברות ליטב מיטב ונעמן ניר, יחלו בשבועות הקרובים בבנייתו של פרויקט למשרדים שיכלול בשלב הראשון מגדל בן 23 קומות, בהשקעה כוללת של 180 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס". שטחי המשרדים בפרויקט יוצעו למכירה ולא להשכרה.

הפרויקט, שייקרא "מגדלי הרכבת 58", מוקם בשטח כולל של כ-7 דונם ברחוב הרכבת, בין מחלף לה גווארדיה ודרך מנחם בגין. אלקטרה נדל"ן, בניהולו של שלמה שרף, מחזיקה ב-50% מהפרויקט ואילו חברת ליטב מיטב, חברה ליזמות והשקעות בנדל"ן, ב-42% מהפרויקט בעוד שחברת נעמן ניר, חברה הנדסית יזמית, מחזיקה ב-8% מהפרויקט.

בשלב הראשון, כאמור, ייבנה בפרויקט מגדל משרדים בן 23, בשטח בנוי של כ-20 אלף מ"ר משרדים מעל קומת מסחר שתכלול חנויות ובתי קפה. כן תיבנה חנייה תת-קרקעית על פני שישה מפלסים עם קיבולת של 350 רכבים. מאוחר יותר ייבנו בפרויקט מגדל משרדים נוסף בן 23 קומות ומגדל מגורים בן שבע קומות.

שטחי המשרדים במגדל, כאמור, מיועדים למכירה ולא להשכרה, כשהיקף המכירות הצפוי עומד על כ-230 מיליון שקל. שטחי המשרדים שיוצעו למכירה במגדל יחולקו ליחידות של 126 מ"ר עד 860 מ"ר (קומה שלמה), עם מרפסות של 12 עד 145 מ"ר. המחירים ינועו בין 9,400 ל-10,985 שקל למ"ר כשהצפי לאכלוס הוא ב-2013.

כזכור, הראל ביטוח והחברה בת דקלה, ניהלו ב-2008 מגעים לרכישת מלוא הזכויות במגדל כנכס מניב מידי אלקטרה נדל"ן ושותפותיה תמורת 55-60 מיליון דולר, אולם עסקה זו לא יצאה אל הפועל. כמו כן, בתחילת 2010 חתמה קבוצת חג'ג', מארגנת קבוצות הרכישה, על אופציה לרכוש את שבע קומות המגורים שתוכננו במקור במגדל, אך האופציה לא מומשה.

על תכנון הפרויקט אחראי משרד וימר אדריכלים. את היזמים מלווה משרד עוה"ד זיו לב ושות' והשיווק מבוצע באמצעות קבוצת גיאות, המתמחה באזור שכונת נוה שאנן והתחנה המרכזית הישנה.

סמנכ"ל אלקטרה נדל"ן, שי וינברג, מסר בתגובה: "המגדל, שבנייתו תחל בשבועות הקרובים, עתיד להצטרף למרכז העסקים הראשי של ת"א ולהוות מוקד לעסקים רבים ולבעלי מקצועות חופשיים שמשלמים היום שכירות, כשהפרויקט מאפשר להם לרכוש שטח שיותאם לצורכיהם ובכך לחסוך את עלויות השכירות החודשית".