שוטר מילא דוח באופן רשלני - והנהג זוכה מנהיגה בשכרות

השופט הסביר כי השוטר רשם באחד הדוחות כי הנהג נעצר לבדיקה בשעה 3:45, במזכר אחר ציין כי הנהג נעצר בשעה 3:58, ואילו מפלט מכשיר הינשוף עלה כי הבדיקה נערכה ב-4:07

שוטר משטרת התנועה, מפעיל מכשיר ינשוף לבדיקת אלכוהול בדם, מילא דוח תנועה באופן רשלני - והנהג זוכה מעבירה של נהיגה בשכרות.

שופט בית המשפט לתעבורה בתל-אביב, מאיר דרורי, זיכה אתמול (ב') מחמת הספק את הנהג עופר הרצברג, שעוכב לבדיקה בחודש מארס בעת שנהג על כביש החוף, מעבירה של נהיגה תחת השפעת אלכוהול, בשל רשלנות של השוטר ושל המתנדבים שהיו עמו במשמרת.

בית המשפט קבע כי רשלנותו של השוטר, כמו גם של המתנדבים, שהביאה לזיכוי הנהג הנאשם, באה לידי ביטוי במספר אופנים. ראשית, בכך שהמתנדבים שעצרו את הרכב לא רשמו מזכר המציין את שעת עצירת הרכב; שנית, בכך שהשוטר מפעיל הינשוף מילא בעצמו את דוח העיכוב, למרות שלא הוא עיכב את הנהג אלא המתנדבים; ושלישית, מכיוון שהשוטר מילא את דוח הפעולה באופן רשלני ביותר תוך אי-הקפדה על רישום פעולותיו.

השופט הסביר כי השוטר רשם באחד הדוחות כי הנהג נעצר לבדיקה בשעה 3:45, במזכר אחר ציין כי הנהג נעצר בשעה 3:58, ואילו מפלט מכשיר הינשוף עולה כי הבדיקה נערכה ב-4:07.

יצוין כי על-פי נוהלי המכשיר והמשטרה יש לחכות 15 דקות ממועד עיכוב הנאשם ועד הבדיקה במכשיר הינשוף. מכאן נובע שעל-פי גירסה אחת של השוטר היתה המתנה של 22 דקות, ואילו על-פי הגירסה השנייה היתה המתנה של 7 דקות בלבד - בניגוד לנהלים של משטרת ישראל.

"משמולאו הדוחות באופן רשלני, לא ניתן לסמוך על בדיקת הינשוף, ואין למעשה ראיה כי הנאשם היה שיכור", קבע בית המשפט וזיכה את הנהג.

ב-13 במארס השנה, בשעה 4:00 בבוקר, נעצר הרצברג לבדיקת שכרות שגרתית, עת נהג על כביש החוף לכיוון דרום. תוצאות הבדיקה הצביעו על כמות של 370 מק"ג אלכוהול בדמו, בעוד שהחוק מתיר לשתות אלכוהול עד כמות של 240 מק"ג (כמות של כשני בקבוקי בירה).

הנאשם הוזמן למשפט, ורישיונו נפסל מינהלית למשך חודש ימים. במועד ההקראה בבית המשפט כפר הרצברג, באמצעות בא-כוחו, עו"ד איתן גורביץ', במיוחס לו. לאור רשלנותם הרבתית של השוטרים, קיבל השופט את טענותיו. (תת"ע 25438-09).