ביהמ"ש: "גלולת היום שאחרי" - כינוי בלעדי לפוסטינור

בהוראת ביהמ"ש תיאלץ כצט לשנות את הכיתוב על הגלולה המתחרה שהשיקה לאחרונה

בית משפט המחוזי מרכז קבע היום (ד') כי הכינוי "גלולת היום שאחרי" הוא קניינה הבלעדי של חברת תרימה, המשווקת בישראל את אמצעי המניעה "פוסטינור" - ואילו חברת כצט, שהשיקה לאחרונה את הגלולה המתחרה "נורלבו", תיאלץ להסיר מהתרופה המתחרה את הביטוי.

זאת לאחר שתרימה הגישה בקשה לצו מניעה נגד חברת כצט בטענה לשימוש לא חוקי בכינוי שהיא הגתה, ואף תבעה פיצויים בגובה מיליון שקל.

על-פי הבקשה שהוגשה לבית המשפט, באמצעות עורכי הדין עדי לויט ודבי קאזיס ממשרד "עדי לויט - עורכי דין", ניסתה כצט "לקצר דרך ולנצל את הצלחתה של תרימה בהחדרת התכשיר לשוק ובגידול המכירות שלו. על ההעתקה המכוונת ניתן ללמוד גם מהעובדה שבשום מקום בעולם לא משווקת המשיבה את התכשיר שלה תוך שימוש בכינוי 'גלולת היום שאחרי' על האריזה".

כאמור, בית המשפט קיבל את הטענה, ועל-פי החלטה בין הצדדים, שקיבלה תוקף של פסק דין, לא תוכל חברת כצט להשתמש בעתיד בכינוי השנוי במחלוקת.

התביעה הכספית, עם זאת, נותרה מחוץ להסכם בין הצדדים, וכצט לא תשלם כל פיצוי לתובעת.

מחברת כצט נמסר בתגובה: "מדובר בפסק דין בהסכמה, ובו הוסכם בין הצדדים, מבלי להודות בדבר, כי כצט תוכל להשתמש עד סיום המלאי ובמשך החודשים הקרובים במושג המדובר, כולל בפרסומיה. לאחר סיום המלאי תשנה כצט את המשפט ל'גלולה של יום המחרת' - במקום 'הגלולה של היום שאחרי'. הבקשה של תרימה למנוע את המשך השיווק של נורלבו, המוצר המתחרה, כמו גם פעולה שיווקית אחרת - לא צלחה".