אחרי שנים של קיפאון: בנייה חדשה בטירת הכרמל

השבוע נחתמה עסקה למכירת מגרש לבניית 120 יחידות דיור במערב הישוב ב-16.7 מיליון שקל ■ העסקה גוזרת מחיר של כ-140 אלף שקל לקרקע ליחידה

אחרי שנים ארוכות בהן כמעט ולא הייתה בנייה חדשה בטירת הכרמל, נחתמה השבוע עסקה למכירת מגרש לבניית 120 יחידות דיור במערב הישוב. המתווך שרגא פריד מסוכנות צמרת אביב, שביצע את העסקה, מסר כי המגרש משתרע על 7.3 דונם והוא נמכר ב-16.7 מיליון שקל. העסקה גוזרת מחיר של כ-140 אלף שקל לקרקע ליחידה.

לדברי פריד, "אחרי 15 שנה שכמעט ולא ראינו בניינים חדשים בטירת כרמל, יש ביקוש אדיר לדיור". את הקרקע מכרה חברת יובל הנדסה לחברה היזמית אחים בוסקילה מנתיבות, וצפי המכירות מהפרויקט נאמד בכ-170 מיליון שקל, אומר פריד. הדירות, בשטח ממוצע של כ-155 מ"ר ברוטו, צפויות להימכר במיליון עד 1.35 מיליון שקל. המגרש יכלול גם 2,000 מ"ר המיועדים למסחר. את יובל הנדסה ייצג בעסקה עו"ד ניר סגל; את אחים בוסקילה ייצג עו"ד אילן בר-יוסף.

לאחרונה הודיעה חברת בונה הצפון כי תקים פרויקט מגורים בן 70 יחידות דיור בטירת כרמל. זאת, לאחר שזכתה במכרז של מינהל מקרקעי ישראל לפני כשנה. יצוין כי למכרזים שפרסם המינהל ביישוב מאז 2002 כלל לא הוגשו הצעות, או שההצעות היו נמוכות ממחיר המינימום.