מדינה של קוראי חינם: "ישראל היום" פותח פער מ"ידיעות אחרונות"

החינמון של אדלסון מגיע ל-37.4% חשיפה במחצית השנייה של 2010 ■ "ידיעות" שומר על ההובלה במהדורת הסופ"ש ■ "גלובס" מזנק ב-26% חשיפה מהמחצית הראשונה לשנייה

הפער בין "ישראל היום" ו"ידיעות אחרונות" הולך וגדל. העיתון החינמי מבית שלדון אדלסון ממשיך בעלייה ההדרגתית ומגיע לחשיפה של 37.4% בין יולי לדצמבר 2010.

"ידיעות אחרונות", עם זאת, לא נפגע בחשיפתו ובלם את הירידה תוך שמירה על יציבות במהלך השנה כולה עם נתון של 34.9% חשיפה.

"ידיעות אחרונות" ממשיך להיות העיתון המוביל בסופי השבוע עם 43.4% חשיפה, כמעט ללא שינוי בין החציונים של 2010. עם זאת, נרשמה ירידה בחשיפה לעומת 2009 של למעלה מ-3%.

עיתון סוף השבוע של "ישראל היום" רושם חשיפה של 28% בשנת 2010, השנה הראשונה להוצאתו, כאשר במחצית השנייה של 2010 הוא מגיע אף ל-30.3%.

בתוך כך, נרשמת עלייה בקרב העיתונות הכלכלית. על-פי סקר TGI שהתפרסם היום (ג'), עלתה חשיפתו של העיתון היומי הכלכלי "גלובס" מ-3.5% במחצית הראשונה של 2010 ל-4.4% במחצית השנייה של השנה. מדובר בגידול של כ-26% בחשיפה. בהשוואה ל-2009, שומר העיתון במהלך 2010 על יציבות עם 4%, לעומת 4.2% בשנה לפני.

ירידה קלה בין השנים 2009 ל-2010 נרשמת גם בחשיפה לעיתון "דה מרקר", הנמדד כעיתון עצמאי וכמוסף של עיתון "הארץ", מ-8% ל-7.4%. זאת למרות עלייה במחצית השנייה מ-7.2% ל-7.6%.

לראשונה, גם העיתון "כלכליסט" נמדד כעיתון עצמאי וכמוסף של "ידיעות אחרונות". הדבר משנה את האופן אליו מתייחס הסקר והשאלות שנשאלים הנסקרים. בין היתר משוקללות בנתון שאלות כמו "האם קראת אתמול את מוספי 'ידיעות אחרונות'". הפלטפורמה של "ידיעות אחרונות" מורגשת בנתון הגבוה שהשיג "כלכליסט", שרושם חשיפה של 11.4%.

כמו "ישראל היום", גם "ישראל פוסט" נהנה מאפקט החינמיות ומזנק מ-6.8% חשיפה ב-2009 ל-8.7% חשיפה ב-2010, מה שמקבע אותו כעיתון הרביעי בישראל.

"מעריב" מתחזק אמנם בחציון השני של 2010, אולם צולל ברמה השנתית ל-13% חשיפה. עיתון סוף השבוע של "מעריב" מגיע ל-16%, לעומת 17.7% ב-2009.

"הארץ" עולה בחציון השני של 2010, גם בעיתון היומי וגם בסופי השבוע, אולם יורד לעומת 2009, מ-7.1% ל-6.6%.

בעולם המגזינים, "לאשה" הוא השבועון החזק בישראל למרות המשך מגמת הירידה שלו (9.5% לעומת 10.1%).

בעולם הירחונים, "בלייזר", גם הוא של "ידיעות אחרונות", הוא המגזין אליו נחשפים יותר מכל הישראלים ושומר על יציבות בחשיפתו, בניגוד למגמה הכללית בעולם המגזינים עם 4.6%. "ליידי גלובס" שומר אף הוא על יציבות במהלך 2010.

ברדיו נמשכת מגמת הירידה. התחנה היחידה שמגמתה הפוכה היא גלגלצ, אשר זוכה ל-28.1% חשיפה, לעומת 27.9% ב-2009. בחציון השני של 2010 הגיעה התחנה ל-29% חשיפה. עם זאת, במחצית השנייה של 2010 נרשמת גם עלייה קלה בחשיפה של רשת ב' (27% לעומת 26.5%) ורשת ג' (11.9% לעומת 11.8%).

שיעורי חשיפה
 שיעורי חשיפה