לא נמצא בורר: אפריקה וזליכה חוזרים לביהמ"ש

‎השופט בעז אוקון פסל את עצמו מלשמש כבורר בשל היכרות מוקדמת עם אחד הצדדים ■ ביום ג' יתקיים דיון בביהמ"ש ■ ירון זליכה ודני מריאן תבעו מאפריקה דמי תיווך על עסקת דרך ארץ

אפריקה ישראל וירון זליכה חוזרים לבית המשפט, לאחר שלא הגיעו להסכמה לגבי זהות בורר שיכריע במחלוקת שביניהם. המועמד שכבר הוסכם על הצדדים, השופט בדימוס בעז אוקון, פסל את עצמו מהתפקיד בשל היכרות מוקדמת עם אחד הצדדים.

ביום שלישי הקרוב יתקיים דיון בסוגיה בבית המשפט בפתח-תקווה.

זליכה, לשעבר החשב הכללי באוצר, ושותפו דני מריאן, שכיהן בעבר כסמנכ"ל באפריקה ישראל, הגישו בחודש שעבר תביעה בסך של 11.6 מיליון שקל נגד אפריקה, זאת בגין דמי תיווך עבור העסקה למכירת זכיינית כביש 6, חברת דרך ארץ.

אפריקה מכרה בעסקה האמורה 37.5% ממניות לקבוצת משקיעים בראשות הראל, תמורת כחצי מיליארד שקל.

בשבוע שעבר דחה בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה את בקשתם של זליכה ומריאן להטיל צו עיקול זמני בהיקף של 475 מיליון שקל במסגרת התביעה שהגישו נגד אפריקה ישראל.

סך דמי התיווך שזליכה ומריאן דורשים, משני הצדדים לעסקה, מגיע ל-20 מיליון שקל. משרד עורכי הדין מטרי-מאירי מייצג את השניים בהליך נגד אפריקה, שסירבה כאמור לשלם להם את חלקה בדמי התיווך.

זליכה ומריאן כתבו בבקשת התביעה שלהם כי אם לא יינתן צו העיקול, "קיים סיכון ממשי וכבד כי כספי התיווך 'ייבלעו', וישמשו לפירעון חובותיה הכבדים של אפריקה". מנגד, פרופ' אמיר ברנע ביטל הערכות אלה על הסף.