לינדנשטראוס בוחן את מינוי זליג רבינוביץ' לבכיר ברשות השידור

זליג רבינוביץ' מונה לאחרונה למנהל ההקמה של הערוץ הבינלאומי ברשות השידור ■ בלשכת המבקר פנו למנכ"ל מוטי שקלאר ותהו על המינוי, אך זה טען כי רבינוביץ' כלל לא מונה לתפקיד

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, בוחן את מינוי זליג רבינוביץ' למנהל ההקמה של הערוץ הבינלאומי ברשות השידור. ל"גלובס" נודע כי גורמים מלשכת המבקר פנו למנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, וביקשו לתהות על המינוי. זאת, לאור תלונות שהגיעו למבקר ולנוכח אזכור שמו של רבינוביץ' בדוחות עבר של המבקר.

עוד נודע כי למרות שהמינוי התקבל בשיתוף יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, שקלאר טען כי רבינוביץ' לא מונה לאף תפקיד.

בראשית אוקטובר התקיימה ישיבה בה נכחו גילת ושקלאר, ובסופה הוחלט כי רבינוביץ', המשמש כיום כמפיק התוכנית "פוליטיקה", יעמוד בראש צוות הקמת ערוץ הבינלאומי, שישודר בו חומר אשר לפי סיכום אותה ישיבה "ישקף נאמנה לעולם את תכני הרשות על התנהלות החיים בישראל".

רבינוביץ' נחשב למקורב למנכ"ל רשות השידור המודח, יוסף בראל, ולבעל קשרים בקרב גורמים פוליטיים. הוא הצליח בתקופת בראל לטפס תוך שנתיים מתפקיד עוזר צלם למפיק "יומן" ואחראי על משאבים בערוץ 1.

לאור עתירה של אגודת העיתונאים, הודח רבינוביץ' על רקע העובדה שלא עבר מכרז כחוק לתפקיד. דוח מבקר המדינה חשף כיצד הונמכו תנאי מכרז לתפקיד מנהל חטיבת מבצעים והפקה על מנת שרבינוביץ' יוכל לקחת בהם חלק.

לאור הפרסום ב"גלובס" פנו גורמים ללשכת המבקר בתלונה על המהלך.

מלשכת מבקר המדינה נמסר כי "משרד מבקר המדינה קיבל תלונות בנושא זה והחל לטפל בהן על-פי הנהלים. מעבר לכך וכמקובל, לא נוכל להוסיף עוד פרטים כדי לא לשבש את עבודת הביקורת על רשות השידור".

מרשות השידור נמסר כי "מנכ"ל הרשות אישר למבקר המדינה כי מתנהלים דיונים על הקמת ערוץ בינלאומי, אולם במועד זה אין עובדים הפועלים במסגרת כלשהי המתייחסת להקמת הערוץ הבינלאומי. בשלב זה, הנושא מהווה רעיון שטרם קרם עור וגידים".