תאגיד המים הירושלמי השלים הנחת הצינור הגדול בישראל

לאחר שנתיים, תאגיד המים "הגיחון" השלים הנחת צינור המים באורך של כחמישה קילומטרים ובקוטר 52 אינץ' - בעלות של כ-40 מיליון שקל

תאגיד המים של ירושלים וסביבתה, "הגיחון", הודיע כי השלים את הנחת צינור המים הגדול ביותר בתוך עיר בישראל - כחמישה קילומטרים אורכו וקוטרו 52 אינץ'. המיזם המורכב, שנמשך כשנתיים, נוהל בידי החברה הקבלנית פרידמן את הרשקוביץ ביחד עם ג'ורג' גראסי וחברת תה"ל. עלות הפרויקט כ-40 מיליון שקל, והוא מומן ברובו בידי תאגיד הגיחון. שליש מעלותו כוסה בידי חברת המים מקורות.

הצינור החדש הונח באזור עמק הארזים בבירה, ממחלף מוצא ועד למחלף גולדה. בתאגיד הגיחון מספרים כי צינורות בקנה מידה כזה הונחו עד כה רק בידי חברת מקורות ובקווים בין-עירוניים: "מדובר בפרויקט תשתית להולכת מים בסדר גודל שלא נראה מאז קום המדינה בתוך שטח מוניציפלי: חברת מקורות נוהגת לבצע עבודות בסדר גודל כזה רק בקווים בין-עירוניים, וכאן בחרנו להוביל את המהלך המורכב במטרה לשפר את איכותה של אספקת המים לתושבים ולהקל את זרימת המים בין החלקים השונים של העיר", אמר היום (א') ל"גלובס" מנכ"ל תאגיד הגיחון, משה קלצ'ין.

ירגישו שיפור

בתאגיד הגיחון אמרו כי תושבי ירושלים ירגישו את השיפור באיכות של אספקת המים כבר בקרוב: "מדי יום שישי בצהריים אנחנו רואים במרכז הבקרה שלנו שבשכונת בית וגן את העלייה המשמעותית בביקוש למים, בגלל המקלחות לקראת שבת.

הביקוש הזה מתבטא ברוב המקרים בירידה בלחץ המים. עכשיו יהיה יותר לחץ של מים בברזים, והדבר יורגש בהרבה מאוד בתים ברחבי הבירה. הקו הזה מצטרף ל-1,200 קילומטר של צנרת שבאחריות התאגיד לעבודות פיתוח וחידוש של תשתיות מים ברחבי ירושלים, בהיקף של כ-100 מיליון שקל בשנה", אמר קלצ'ין.