רשות השידור: המנכ"ל אוסר להיפגש עם היו"ר

במכתב ששלח המנכ"ל מוטי שקלאר להנהלת רשות השידור, הוא מאיים כי פגישה של עובד עם היו"ר אמיר גילת ללא תיאום עמו תיחשב להפרת משמעת

מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, אוסר על עובדי הרשות להיפגש עם יו"ר הרשות אמיר גילת ללא אישורו. ל"גלובס" נודע כי באחרונה הולכת ומעמיקה המתיחות בין השניים, וחילוקי הדעות ביניהם עולים אל מעל לפני השטח.

במכתב ששלח אתמול (ב') שקלאר להנהלת הרשות, הוא מאיים כי פגישה של עובד עם גילת ללא תיאום עמו תיחשב להפרת משמעת.

המניע למכתב של שקלאר הוא פגישה אצל גילת, שאמורה היתה לעסוק בקריטריונים להרכבת רשימת העובדים שיעזבו את רשות השידור אחרי הרפורמה. גילת זימן את הישיבה, בה אמורים היו להשתתף בכירי הנהלה הכפופים למנכ"ל שקלאר, אך שקלאר עצמו לא זומן אליה. שקלאר, שאמור היה לנהל ישיבה בעלת נושא דומה באותו ערב, הורה לחברי ההנהלה שלא להתייצב לפגישה עם גילת.

במכתב לחברי הנהלת הרשות כתב שקלאר כי "ישיבה עם היו"ר בנושא קריטריונים תתקיים רק לאחר סיכום הנושא במסגרת ההנהלה בראשות הח"מ. אין אישור לעובד להשתתף בישיבה עם היו"ר מבלי שהנושא תואם ואושר על-ידי המנכ"ל, כראוי למינהל תקין".

זו אינה ההתנצחות הראשונה בין השניים. באחרונה הודיע שקלאר למבקר המדינה כי עובד הרשות זליג רבינוביץ' לא ימונה לתפקיד בהקמת הערוץ הבינלאומי המתוכנן של הרשות. זאת למרות החלטה שהתקבלה בתום ישיבה בראשות גילת, בה לא השתתף שקלאר.

כמו כן, באחרונה נשמעו חילופי דברים בין שקלאר לגילת בישיבות פומביות. מהצד השני הביע שקלאר התנגדות פומבית לרעיון של גילת לשנות את שמו של ערוץ 1 ל"ישראל 1".

ממשרדו של שקלאר נמסר כי "המנכ"ל וההנהלה מובילים את הרפורמה ואת גיבוש ההסכמים. בהמשך מובאים ההסכמים לאישור המוסדות. גם במקרה זה הוחלט לגבש תחילה את הקריטריונים ולהביאם לאישור היו"ר על בסיס ההצעה של הצוות המקצועי, וכך היה".

גילת מסר כי "אני עוסק בהובלתה של רשות השידור לעידן חדש, ואיני עוסק בזוטות ובמאבקי אגו".