מחירון יד2: תאריך עליית הרכב לכביש - חשוב או לא?

קונה פוטנציאלי הפסיד כסף בגלל ליקוי במחירון של אתר יד2 ■ הפיצוי המוצע: מודעה חינם

לפני כ-3 שבועות פורסמה כאן כתבה שסקרה את המלחמה המתחממת בין מחירון הרכב הוותיק של לוי יצחק לבין המתחרה הצעיר מבית יד 2, ותיארה את ההשפעה הרבה של שני הצדדים על מחירי הרכבים בישראל.

בעקבות הכתבה פנה ל-G גיל שפילברג, אזרח שביקש לרכוש טויוטה מדגם ורסו GLI, עם הסיפור המסקרן הבא: לאחר שכבר סיכם על רכישת הרכב והעביר מקדמה, הבחין לפתע כי במחירון יד 2, שעליו הסתמך, לא שוקלל הפרמטר של תאריך עליית הרכב לכביש.

שפילברג פנה ליד 2 והתריע על כך ש"רכב שעלה בינואר 2009 או בדצמבר 2009 מקבל את אותו מחיר". "התקלה שתיארת תוקנה", השיבו לו מהאתר, "תודה על פנייתך והמשך יום מהנה".

אלא שמשהו הפריע לשפילברג ליהנות עד הסוף: "תודה על הטיפול", כתב בתשובה, "יחד עם זאת, התקלה גרמה לי נזק כספי. בגללה ביטלתי עסקה לרכישת רכב, מאחר שהאמנתי למחירון שלכם ולא למחירון של המתחרה, והפסדתי את המקדמה שנתתי בסך מאות שקלים. בסופו של דבר גם הפסדתי כסף, גם הפסדתי את הרכב שרציתי... אני שב ומציין שמגיע לי פיצוי (אגב, אני מניח שרבים כמוני נפגעו)".

בעקבות המייל הזה, מספר שפילברג, התקשר אליו רועי שגב, סמנכ"ל יד 2, "והסביר לי ש'הוא אינו יכול לקחת אחריות'. בסופו של דבר הוא הציע לי פיצוי בדמות פרסום מודעת פלטינה באתר".

נראה כי באתר יד 2, שהשליטה בו נמכרה לאחרונה לפי שווי חברה של 160 מיליון שקל, יכלו להיות נדיבים והגונים מעט יותר. מיד 2 נמסר בתגובה כי התקלה טופלה.