"דייר קיבל הצעה למכור דירתו ב-15 מ' ש' - וסירב"

מצלמות גלובס TV מבקרות בדירות היקרות ביותר בת"א, בפרויקט המגדלים בשכונת צמרת ■ איך זה נראה מבפנים? ■ מה רואים מהמרפסת?

בקומה ה-47 והאחרונה של מגדל המגורים הגבוה בישראל, עומד ברק רוזן, מבעלי חברת קנדה ישראל, מביט אל קו הרקיע. "נוף פתוח למערב. אנחנו רואים פה את כיכר המדינה. אנחנו אפילו יכולים לראות פה את גמנסיה הרצליה את התיכון".

ת"א של העשור האחרון, היא לא אותה ת"א של פעם. אין ספור מגדלים קמו ונבנו להם בכל חלקי העיר. המטרופולין הענק הגיע לגיל שבו מתחילים לצמוח לגובה ואת הדירות הפונקציונאליות של פעם מחליפותדירות יוקרה במיליוני דולרים.

עשר דקות מוקדם יותר צעדנו יחד עם רוזן לאחת הדירות היקרות בת"א. הטריפלקס במגדל W שבשכונת פארק צמרת הוא הדבר הקרוב ביותר להגדרה של "וילה באוויר". דירה שמשתרעת על פני 3 קומות, עם מעלית פנימית ובריכה פרטית על הגג.

"הוויטרינה נפתחת, יוצאים פה לדק, פה יוצאים לבריכת שחייה. הדק מגיע עד לכאן, המים פה נשפכים כמו מפל". ארבע דירות כאלה יש בסך הכל במגדל, שתיים מהן אגב רכשו רוזן ושותפו אסי טוכמייר. "פה יש לנו סלון ענק עם החלל הכפול. פה יהיה מטבח ויש לנו יציאה למרפסת. בתוך יש מעלית שבעצם עולה לשלוש הקומות", הוא אומר.

"הטריפלקסים של רוזן מייצגים את הקצפת שמציעה שכונת הגדלים פארק צמרת; שכונת מגדלים שהפכה לשם דבר בת"א ושינתה לעד את קו הרקיע שלה. כמה שווה פה כל טריפלקס? "אלו דירות שאין להן מחיר, דירות שהן ללקוחות מיוחדים. מעריך נכס כזה בסדר גודל של 15 מיליון דולר כשהוא גמור".

הרבה מים זרמו בנחל איילון הסמוך מאז אושרה תוכנית בניית השכונה ההיא שם בקיץ 2002 בכותרות בעיתונים והרבה דיירים מפורסמים שקנו בה דירות. 7 מגדלים הושלמו מאז ועד היום. רגע לפני שמתחיל שלב ב' שיוסיף עליהם חמישה מגדלים נוספים, יצאנו לשטח לספר את סיפורה של השכונה.

הדירה היקרה ביותר שמוצעת כרגע למכירה במשרד התיווך של דקל, נמצאת בקומה ה-43 של מגדל W. אנחנו מבקשים הצצה בעיקר בשביל ההזדמנות לקבל תמונה של המתחם מלמעלה. "הסלון הזה, אם אנחנו מודדים מצד אחד לצד שני, יש בו 30 מטר בערך. הסוויטה של ההורים מורכבת מהאמבטיה שצופה לים. זה האגף של הילדים מורכב משני חדרי שינה וכאן יש לנו את המקלחת והשירותים של הילדים. זה הנוף שהם הולכים לישון איתו בלילה, וקמים איתו בבוקר. "המחיר של הדירה הזאת הוא 17 מיליון שקל, המוכר קיבל לאחרונה הצעה של 15 וסירב לה".

מהמרפסת של דירת הפנטהאוז במגדל W נשקפת שכונת פארק צמרת במלוא הדרה. קצת יותר מ-130 דונם שטחה, לכודים בין נתיבי איילון במזרח ודרך נמיר ממערב.

מגדלי U של קבוצת חבס עלו על הקרקע כבר ב-2005. למרות שמהצד השני של דרך נמיר עמדו כבר מגדלי אקירוב שסללו את נישת מגורי האלפיון העליון בת"א, ההימור שלקח חבס בזמנו היה די גדול. הלוקיישן המיועד היה מבודד ונטול תשתיות בסיסיות. "אי תנועה עשוי מחול", כינו אותו אז מבקריו בלעג.

אלא שחבס רתם לפרויקט את מעצב העל פיליפ סטרק והעמיד את אחד הפרויקטים המרשימים ומעוצבים שנבנו פה בשנים האחרונות. "התקציב של הווילונות ב-U עולה בהרבה על מה שאחרים משקיעים בכל החלקים הפנימיים המעוצבים בפרויקטים שלהם".

המחירים הנמוכים בהם הוצעו הדירות, הפכו את מגדל מנהטן לאחד המבוקשים במתחם. צינון קינן מנכ"ל בנק הפועלים, מוני הראל מבעלי הפועל ת"א, רות סירקיס ויעקב גלברד היו רק חלק מבעלי האמצעים שנכנסו לקבוצה שארגנה בסר. אליהם הצטרף ואף רכש 5 דירות אילן בן דב, בעל השליטה בפרטנר.

צפו בכתבת גלובס TV על דירות היוקרה בכל המגדלים בת"א.