קבוצת רכישה שהובילה ב.ס.ר רכשה את מתחם הארגז

מדובר במתחם בדרך יגאל אלון בת"א ■ הקבוצה, שכוללת לראשונה גופים מוסדיים בדמות חברות הביטוח מגדל והראל, תרכוש את המתחם מחגי שלום

עסקת רכישת מתחם הארגז בדרך יגאל אלון בת"א במסגרת קבוצת הרכישה שארגנה חברת ב.ס.ר, שבשליטת נחשון קיוויתי, ושכוללת לראשונה גופים מוסדיים בדמות חברות הביטוח מגדל והראל, נחתמה בסוף השבוע. היקפו הכולל של פרויקט המשרדים שיוקם במתחם הוא 1.3 מיליארד שקל, כולל מרכיב הקרקע.

הסכם השיתוף והמכר נחתם מול בעל המתחם, חגי שלום, כשמחיר המגרש, בשטח 20 דונם, עומד על 240 מיליון שקל. קבוצת הרכישה תקים במגרש פרויקט משרדים בהתאם לתב"ע שמאפשרת בניית שני מגדלים בני 40 קומות כל אחד, בשטח כולל של 118 מ"ר בנוי, וכן פיאצה מסחרית בשטח של כ-6,500 מ"ר וחניון שיכלול כ-2,000 חניות פרטיות וציבוריות.

השקעתן של מגדל והראל היא כאמור השקעה ראשונה של גופים מוסדיים בישראל במסגרת קבוצת רכישה. חלקן של שתי החברות, המשקיעות ביחד כ-620 מיליון שקל, מהווה 50% מכלל הפרויקט (חלקה של כל אחת מהווה 25% מכלל הפרויקט). מבין שני המגדלים יהיה המגדל הצפוני באחזקתן בעוד המגדל הדרומי יהיה באחזקתם של השותפים הפרטיים בפרויקט, שמורכבים ממשרדי עורכי דין, רואי חשבון, מהנדסים ומשרדי פרסום.

יצויין שאף שלום עצמו הוא חלק מקבוצת הרכישה והוא עתיד להחזיק בכ-1,500 מ"ר מתוך שטחי המסחר. מגדל והראל יחזיקו ב-5,000 מ"ר הנותרים מתוך שטחי המסחר.

הפרויקט יוקם דרומית למתחם אמפא TLV ומגדל אלקו, שעומד בפני אכלוס בימי אלה. שני המגדלים בפרויקט ימותגו BSR Center TLV1 ו-BSR Center TLV2. לאחר יריית הפתיחה של מגדל אלקו, המסמלת את תחילת פיתוח צידו המזרחי של איילון במסגרת תוכנית ביצרון, שאושרה ב-2007, יהווה הפרויקט של קבוצת הרכישה המשך לפיתוח זה, שיסיים את ההגמוניה של מגדלי עזריאלי באזור העסקים שלאורך נתיבי איילון.

הפרוייקט ייבנה לפי עקרונות הבנייה הירוקה

הפרויקט ייבנה לפי עקרונות הבנייה הירוקה כפי שדרשה עיריית ת"א. על תכנון הפרויקט אחראי משרד האדריכלים ברעלי-לויצקי-כסיף ואילו על הליווי המשפטי של קבוצת הרכישה אחראים עוה"ד רועי מקוב ומשה הוברמן. את שלום ייצג בעסקה עו"ד אודי ברזילי ואת מגדל והראל ייצגה עו"ד חגית בבלי ממשרד יגאל ארנון ושות'.

לב.ס.ר ניסיון בבניית חצי מיליון מ"ר למשרדים באמצעות קבוצות רכישה בגוש דן. חברת מגדל חברה בעבר לקבוצת רכישה של ב.ס.ר בהתמודדותן על מכרז דרום הקריה לשלושה בנייני מגורים, בו הגיעו למקום השני אחרי גינדי החזקות שזכתה.

קיוויתי: "כניסתם של מוסדיים לקבוצת הרכישה שאנחנו מארגנים מהווה הבעת אמון בחברת ב.ס.ר, במקצועיותה ובמוניטין רב-השנים שלה בארגון ובביצוע של פרויקטים באמצעות קבוצות רכישה. מדובר בפרויקט הגדול ביותר שבנינו עד היום, הן מבחינת ההיקף הכספי והן מבחינת השטח".

מנהל תחום ההשקעות בנדל"ן בקבוצת הראל, גדי בן חיים: "בעסקה זו אנחנו רוכשים מגדל משרדים באיכות הגבוהה ביותר ובמיקום מצויין בת"א, וזאת במחירים המשקפים בערך 60% ממחיר של מ"ר משרדים בנוי קיים. לפיכך, בשל המחיר הנמוך למ"ר, התשואה הפוטנציאלית היא גבוהה יותר וזהו בדיוק סוג ההשקעות הנכון לגופים כמו הראל ומגדל, שהינם בעלי ראייה ארוכת-טווח".

מנהל יחידת הנדל"ן של מגדל, שלמה גוטמן: "אני לא מכיר הרבה עתודות קרקע זמינות ובמיקום טוב כמו זו. בסיום בנייתו, תוך חמש שנים, יהיה זה פרויקט יוקרתי מאוד שימשיך את הפיתוח שהחל עם בניית מגדל אלקו הסמוך".