9 שנות מאסר לאמיר מח'ול בגין ריגול לטובת חיזבאללה

במסגרת הסדר הטיעון הודה הסופר בעבירות של ריגול חמור ומגע עם סוכן זר ■ בצאתו מבית המשפט אמר מח'ול: "לערבי פלסטיני אין סיכוי להיות מזוכה בבית משפט ישראלי"

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (א') 9 שנות מאסר בפועל על הסופר אמיר מח'ול, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בריגול חמור לטובת חיזבאללה. מח'ול הורשע גם במגע עם סוכן זר ובעבירות נוספות - כך דווח בגלי צה"ל.

בצאתו מבית המשפט אמר מח'ול כי השופטים הישראליים לא נתנו לו הזדמנות למשפט צודק. "אני הודיתי במסגרת עסקת הטיעון, כי כערבי וכפלסטיני אין לי סיכוי שלא להיות מורשע. אין שום פלסטיני שנכנס לבית משפט ישראלי ונמצא זכאי", גרס.

"הנאשם מסר ידיעות לפי בקשת חיזבאללה"

השופט יוסף אלון תיאר בגזר הדין את הקשר המתמשך שקיים מח'ול עם מפעיליו בחיזבאללה בעזרת רשת האינטרנט. "הנאשם העביר להם מעת לעת ידיעות על-פי בקשות הארגון. בדרך זו הוא העביר לפחות 10 תשדורות מוצפנות ומסר למפעיליו".

עוד נכתב כי "מח'ול מסר שמות של 6 ישראלים, תושבי חיפה, סכנין ואום אל-פחם, אשר להערכתו ניתן יהיה לגייסם לפעילות בארגון".

כמו כן נכתב: "מח'ול התבקש להעביר מידע אודות מקום מגוריו של ראש השב"כ וסידורי אבטחה בביתו, וכן מידע על נסיעת שיירות האבטחה של ראש הממשלה ושר הביטחון".

בית המשפט אישר בסוף חודש אוקטובר את הסדר הטיעון בין המדינה לאמיר מחו'ל. בעקבות זאת הודה מח'ול בכל האישומים נגדו. בשלב ההוכחות במשפטו של מח'ול, שהחל בחודש ספטמבר, נאמר כי לא נתפסו תוכנות ההצפנה ששימשו את הארגון להעברת מסרים. במשטרה העריכו כי הדיסק הקשיח עליו היא נשמרה הושמד.

מח'ול, סופר ויו"ר "איתג'אה", עמותת-הגג של העמותות הערביות בישראל, הואשם כי העביר לחיזבאללה מידע על מיקומי נפילת טילים בחיפה במהלך מלחמת לבנון השנייה. לפי המשטרה, הוא הודה בחקירתו כי ב-2008 נפגש בדנמרק עם סוכן של חיזבאללה, והביע את הסכמתו לשמש מקור מידע חשאי עבורו. זאת לאחר קשר של 6 שנים עם ארגון הטרור - לאחר שנסע לירדן ופגש שם נציג של הארגון, חסן ג'עג'אע.