אומ"ץ למבקר: בדוק את כפל התפקידים של ח"כ חיים כץ

לטענת אומ"ץ, כץ משמש מזה יותר מעשור כיו"ר ועד העובדים של התעשייה האווירית - ובמקביל ממשיך לשמש כיו"ר ועדת העבודה והרווחה

יו"ר הנהלת תנועת אומ"ץ, אריה אבנרי, פנה אתמול (ה') למשרד מבקר המדינה בבקשה שיבדוק את כפל התפקידים של ח"כ חיים כץ מהליכוד, המשמש זה יותר מעשור כיו"ר ועד העובדים של התעשייה האווירית, ובמקביל ממשיך לשמש כיו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת.

תלונת אומ"ץ אצל מבקר המדינה מתבססת בין השאר על הפרסום ב"גלובס" לפני כשבועיים על חגיגות שכר ותנאים מופלגים שמהם נהנים עובדי התעשייה האווירית, שהיא חברה ביטחונית ממשלתית. בגין החריגות לכאורה, זימן ראש יחידת האכיפה באגף השכר במשרד האוצר, שמואל נחמני את ראשי החברה לשימוע, בדרישה שימסרו את הסבריהם.

לטענת אבנרי, אומ"ץ פנתה בעבר כמה פעמים למשרד המבקר ולוועדת האתיקה של הכנסת בעניינו של ח"כ כץ בדרישה לבדוק את כפל התפקידים שלו, אך פניות אלה נדחו. בפנייתו אל המבקר מהיום כתב אבנרי: "התלונות נדחו בנסיבות המראות חשד כי ח"כ כץ הוא שמורת טבע מוגנת. הדוגמה האחרונה לכך כרוכה בעובדה ש-90% מעובדי התע"א נהנים מתשלום החזר על הוצאות רכב בדירוג הגבוה ביותר, המסתכם בסך 4,000 שקל לחודש ללא כל דרישת דיווח על נסיעה בתפקיד ונהנים גם מהסעות למקום העבודה וממנו".

בנוסף, ביקש אבנרי את תשומת-לב המבקר לפרטים שנחשפו ב"גלובס", העולים מזימון ראשי תע"א לשימוע במשרד האוצר, ולפיהם עובדי החברה מקבלים תוספת חודשית קבועה לשכרם על השתתפות בארוחות, בלי דרישה כלשהי לדווח על הוצאות אלה בפועל בעוד שהם מקבלים ארוחות מלאות במקום עבודתם; 16,600 העובדים בתע"א נהנים משכר עידוד קבוע בגובה 14% משכרם על בסיס חודשי בלי הגדרת נורמות לכך או עמידה ביעדים כלשהם, ועוד.

מלשכתו של ח"כ כץ נמסר בתגובה: "אנשי תנועת אומ"ץ יודעים שנושא כפל התפקידים כבר נדון בעבר ואושר בכל הערכאות השיפוטיות, דרך וועדת האתיקה של הכנסת ודרך בג"צ, שפסק כי מדובר במצב חוקי. מי שמעלה את הטענות נגד כפל התפקידים במקרה זה, מנסה לפגוע בחופש התאגדות העובדים בישראל".