תמ"א 38 בקריית-אונו: קרסו נדל"ן תשפץ בניין בן 40 שנה

החברה בשלבים אחרונים של החתמת הדיירים על פרויקט לפי תמ"א 38 ■ תרחיב ב-30 מ"ר את הדירות הישנות ותבנה 29 דירות חדשות בהשקעה של 50 מיליון שקל

האם קריית אונו הופכת להיות בירת ההתחדשות העירונית הישראלית? לאחר שבעיר הושלם פרויקט הפינוי בינוי הראשון בארץ, מקודם בימים אלו פרויקט תמ"א 38 מהגדולים שנעשו.

מדובר בפרויקט המקודם ע"י קרסו נדל"ן, שיבוצע על-ידי החברה-הבת קרסו מבנים 38, במסגרתו יחוזק בניין רכבת ישן ברחוב חבצלת בעיר, הכולל 50 יחידות דיור. במקביל נודע ל"גלובס" כי החברה נמצאת במו"מ מתקדם לביצוע שני פרויקטים נוספים בהיקף דומה, ברחוב צה"ל בעיר.

כחלק מהפרויקט יחוזק המבנה, תשופץ חזית הבניין, ייבנו מעליות בכל כניסה והדירות הקיימות יורחבו ב-30 מ"ר, שיכללו ממ"ד ומרפסת שמש. בתמורה לשיפוץ המבנה מתכננת החברה לבנות 29 דירות אותן תמכור לאחר סיום הפרויקט. היקף הפרויקט עומד על כ-50 מיליון שקל.

בין הדירות שייבנו: דירות 4 חדרים בשטח של 105 מ"ר במחיר של כ-1.6 מיליון שקל; פנטהאוזים בני 5 חדרים, בשטח של 160 מ"ר עם מרפסת של 50 מ"ר, במחיר של 2.6 מיליון שקל; דירות גן בנות 4 חדרים כל אחת בשטח של 90 מ"ר, עם 50 מ"ר גינה, במחיר של 1.7 מיליון שקל.

"זהו דבר מבורך. חיזוק בניין שקיים כבר 40 שנה וכל היסודות שלו רקובים, זה יותר חשוב ממרפסות השמש והממ"ד שנקבל", אומר ניסים הדס, דייר בבניין שעתיד לעבור את החיזוק. "עד היום חתמו למעלה מ-70% מהדיירים, ואני צופה שבקרוב יחתמו כולם". על פי התכנון צפוי חיזוק המבנה להימשך בין 21 חודשים לשנתיים.

"עד היום לא הייתה היתכנות כלכלית לתמ"א 38 בקרית אונו", מספר דן פרנס, מנכ"ל קרסו נדל"ן, "אולם לאחרונה העירייה החלה לקדם את הנושא כך שזה ישתלם גם ליזמים וגם לדיירים". החברה פעילה בתחום כבר משנת 2007, ומאז סיימה לחזק שני בניינים בראשון לציון ונמצאת בשלב הוצאת היתרים ב-5 פרויקטים נוספים ברמת גן, ראשון לציון ורעננה.