צפו בתמונות: גל של יבוא כלי רכב מארה"ב בדרך

משרד התחבורה מסיר את "מחסום הפנסים" - החל להעניק רישיונות ייבוא פרטניים למספר דגמים שמצוידים בפנסים בתקינה אמריקנית ללא שינויים או עם שינויים קלים בלבד

משרד התחבורה החל לתת אישורים ליבוא אישי וסדיר של כלי רכב מארה"ב עם פנסים בתקינה אמריקנית ללא צורך להחליף אותם לפנסים בתקינה אירופית, כפי שהיה נהוג עד היום. סוגיית הפנסים האמריקניים נחשבה במשך שנים למחסום כניסה מהותי בפני יבוא אישי של דגמי רכב מארה"ב, בשל העלות הגבוהה של החלפת הפנסים עבור היבואן והיצרן.

בשנה שעברה, בעקבות לחץ של משרד המסחר האמריקני, החל משרד התחבורה לחפש דרכים "להכשיר" את הפנסים האמריקניים לפי דרישות התקן בארץ, אולם עד כה לא יצאה הודעה רשמית על שינוי בנושא. עם זאת, ל"גלובס" נודע, כי המשרד החל לאשר בשבועות האחרונים לייבא בפועל מספר דגמים עם פנסים אמריקניים.

במשרד התחבורה אישרו את המהלך, ואמרו כי "מדובר בחלק מתהליך מתמשך למציאת פתרון לבעיה הטכנית של יבוא רכב מארה"ב. הפנסים בדגמים שאושרו ליבוא נבדקו על-פי הנהלים". ל"גלובס" נודע כי בין הדגמים שאושרו ליבוא עם פנסים אמריקניים ללא שינוי, או עם שינויים קלים, נכללים שברולט קמארו, שברולט קרוז, הונדה אקורד ומיצובישי אקליפס.

בענף מעריכים כי פריצת הדרך נובעת בין השאר מעתירה מנהלית שהגישה "עמותת איגוד יועצי ונותני שירותים בתחום יבוא אישי של כלי רכב לישראל", כמו גם יבואנים אישיים לרכב, כנגד מדיניות משרד התחבורה שלא לתת רישיון יבוא לרכבים מארה"ב הדורשים החלפת פנסים.

מאיגוד יבואני הרכב נמסר בתגובה כי "עד כה לא התקבלה כל הודעה רשמית של משרד התחבורה לגבי שינוי התקנות האוסרות יבוא כלי רכב עם פנסים בתקינה אמריקנית". בענף מעריכים כי בעקבות הסרת "מחסום הפנסים", צפוי בחודשים הקרובים גל גדול של יבוא כלי רכב חדשים ומשומשים מארה"ב.

שברולט קאמארו
 שברולט קאמארו