מסתמן: תקציב קבוצת המשביר יישאר במקאן-אריקסון

הניסיונות של משרד אדלר-חומסקי להעביר אליו את תקציב הפרסום של הקבוצה לא צלחו

משרד הפרסום מקאן-אריקסון הצליח לבלום איום משמעותי על מובילותו בענף הפרסום בכל הקשור לנושא הגודל: ל"גלובס" נודע כי לאחר שבועות של ניסיונות, נראה כי הקרב על תקציב הפרסום של קבוצת המשביר החדש לצרכן הוכרע, והוא יישאר כולו במשרד הפרסום מקאן-אריקסון.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", בשבועות האחרונים התנהל מתחת לפני השטח קרב משמעותי ביו משרדי הפרסום אדלר-חומסקי למקאן-אריקסון, כשאדלר-חומסקי ניסו להעביר אליהם את תקציב קבוצת המשביר החדש לצרכן.

מנהלי אדלר נפגשו מספר פעמים עם הבעלים ומנכ"ל קבוצת המשביר לצרכן, רמי שביט, במטרה לבחון את העברת תקציבי הקבוצה - הכוללים את המשביר החדש לצרכן,ניו-פארם ואופיס דיפו - לטיפולם.

באחת הפגישות נכחו אייל חומסקי וראובן אדלר, ובאחרות נכחו חומסקי ואורי עיני המשמש כמנכ"ל משותף.

במקאן לא ישבו בחיבוק ידיים ופעלו נחרצות על מנת להשאיר את התקציב בטיפולם, וכן על מנת לקבל לידיהם גם את הטיפול במותג אופיס דיפו - לפחות ברמת רכישת המדיה.

תקציב קבוצת המשביר החדש לצרכן הינו תקציב אסטרטגי מאוד, הן בשל היקפיו והן בשל ההחלטיות של רמי שביט להיכנס לתחומי פעילות נוספים שיגדילו את הנתח שלו בארנק הלקוח - בין היתר באמצעות פעילות מועדון 365. שביט הודיע בעבר על כוונתו להקים רשת סופרמרקטים וכן לקבל רישיון מפעיל וירטואלי (MVNO).

כאמור, התקציבים המשולבים של ניו-פארם והמשביר לצרכן הינם תקציבי משמעותיים - בין היתר בגלל היקפם. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי המשביר פרסם ב-2010 בהיקף של 47 מיליון דולר, ואילו ניו-פארם פרסם בהיקף של 21 מיליון דולר במחירי מחירון.

משרד הפרסום מקאן-אריקסון מטפל בקבוצת המשביר החדש לצרכן מאז תחילת 2008. קבלת תקציב הפרסום של הקבוצה היווה את אחד הגורמים שתרמו באופן משמעותי לגידולים המרשימים בהיקפי הפעילות של המשרד בשנתיים האחרונות.

שלא לייחוס מספרים גורמים בתעשייה כי רמי שביט, הנתפס כאיש מסחר קשוח המכוון מאוד לשורה התחתונה, מעריך מאוד את אלון שטרן, המשנה למנכ"ל קבוצת מקאן, ולכן כבר עם פרסום המגעים העריכו בשוק כי הסיכויים שמהלך כזה של העברת התקציב לאדלר-חומסקי אכן יקרום עור וגידים הם קטנים יחסית.