ענבל אור הגישה תביעת דיבה ב-2.5 מיליון שקל נגד עובדיה לשעבר

5 בכירים לשעבר באור סיטי נדל"ן תבעו את ענבל אור בטענה כי פוטרו שלא כדין ■ אור: "מדובר בתביעה שקרית ומשוללת יסוד; העובדים עשו ניצול בוטה לרעה בכוחה של התקשורת"

מארגנת קבוצות הרכישה ענבל אור, מנכ"לית חברת אור סיטי נדל"ן, הגישה היום (ד') תביעת דיבה בסך 2.5 מיליון שקל כנגד חמישה מעובדיה לשעבר, שבשבוע שעבר תבעו אותה בבית הדין לעבודה על 2 מיליון שקל.

5 העובדים הבכירים לשעבר - לרבות מנהל הכספים רותם זילברמן, מנהל המכירות גיא חיימי ומנהל השיווק דן טבקמן - טענו כי פוטרו שלא כדין "תוך הצגת מצגי-שווא ללא כל שימוע כנדרש וללא כל סיבה חוקית או עניינית". כמו כן, נטען כי לא שולמו להם כספים המגיעים להם לפי חוק.

היום הגישה אור, באמצעות עו"ד צבי גלמן ממשרד עורכי הדין אריאל שמר ושות', תביעת דיבה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, בה היא טוענת כי תביעת 5 העובדים הינה "שקרית ומשוללת יסוד".

לדברי אור, "5 העובדים עשו ניצול בוטה לרעה בכוחה של התקשורת במטרה להכפיש ולגרום נזק של ממש, באמצעות פרסומים שקריים, מכפישים ומבזים, המכילים טענות קשות וחמורות נגד התובעות, אשר אין בינן לבין המציאות דבר".

אור תובעת מהחמישה "לגרום לפרסום התנצלות, תיקון והכחשה בעיתון 'דה-מרקר', ב-5 עיתונים יומיים וב-5 אתרי חדשות שייקבעו על-ידי בית המשפט.

"הפרסום שביצעו הנתבעים יש בו כדי לפגוע במוניטין, במעמד ובשם הטוב (של ענבל אור ושל אור סיטי נדל"ן), ומטרתו לפגוע בעסקיהן של התובעות עם ציבור העוסקים בנדל"ן וצמרת העסקים בישראל", לשון תביעת הדיבה שהגישה אור.

בתגובה מסר עו"ד תדהר צור, המייצג את 5 הנתבעים, כי "עצם הגשת התביעה מהווה לא יותר מניסיון להלך עליהם אימים ולשכנע אותם כי טוב ייעשו באם יחזרו בהם מתביעתם. אם אור סבורה כי הגשת התביעה תרתיע את העובדים או תגרום להם לסגת מתביעתם, הרי שנכונה לה אכזבה מרה".

לדבריו, "לא ברור מדוע העובדים נתבעים בגין הפרסום - ולא העיתון שפרסם את הכתבה".

הוא הוסיף כי "חוק איסור לשון הרע קובע במפורש כי לא ניתן להגיש תביעת לשון הרע כנגד העובדים בנושאים בהם הם תובעים את ענבל אור והחברה שבבעלותה".