עובד יחזקאל: מעולם לא אישרתי לשולה זקן להאזין לשיחותיי עם אולמרט

עוזרו של רה"מ לשעבר סתר את עדות זקן ■ עוד טען כי קידום מפעל סיליקט בידי אולמרט נעשה מ"מניעים לאומיים" ולא בשל עו"ד אורי מסר

עובד יחזקאל, עוזרו של רה"מ לשעבר אהוד אולמרט ומזכיר הממשלה בראשותו, העיד היום (ב') במשפטם של אולמרט ומנהלת לשכתו, שולה זקן, בבית המשפט המחוזי בירושלים.

יחזקאל סתר את טענתה של זקן, לפיה הוא אישר לה להאזין לשיחות שלו עם אולמרט. "לא היה דבר כזה", ציין יחזקאל, ואף הכחיש כי אישר לזקן האזין לשיחות של גורמים אחרים במשרד, כפי שטענה בעדותה.

כשנשאל מה ידע על האזנה לשיחות שלו, השיב כי לא ידע על כך דבר ואף לא ביקש משולה זקן להישאר על הקו ולהאזין לשיחותיו עם אולמרט. "אם היה משהו ביני לבין השר שהיא הייתה צריכה לדעת ,הייתי מעדכן אותה אחר כך... בשיחה ישירה ביני לבינה".

יחזקאל, שמלווה את אולמרט עוד מימיו כראש עיריית ירושלים, התבקש להעיד בעיקר על חלקו בפרשת "מרכז ההשקעות" וגם על פרשת האזנות הסתר, בה מואשמת זקן. עדותו של יחזקאל התייחסה הן לתקופת עבודתו כעוזרו של אולמרט כאשר כיהן כשר התמ"ת והן לתקופה בה שימש כמזכיר הממשלה. תחילה מיפה יחזקאל, הנחשב למקורבו של אולמרט, את יחסי הכוחות ששררו במשרד תחת הנהגתו של אולמרט. את מעמדה של שולה זקן הגדיר כמי שניהלה והייתה אחראית על יומנו של אולמרט וקביעת הפגישות עימו, וציין כי לא ניתן היה להתערב במה שקבעה.

באשר למעמדו של עו"ד אורי מסר, מקורבו של אולמרט, בלשכתו, ציין יחזקאל, כי "הייתה לו גישה ללשכה. הוא היה יכול להגיע ללשכה באופן מתוכנן או לא מתוכנן. בנושאים בהם הוא היה מעורב, הגיע". לדבריו, "אורי מסר היה עובדה בלשכה... נוכח". כשנשאל למה נפגש עם מסר, אם ידע שיש קשר אישי בין מסר לאולמרט, השיב: "אני לא הייתי המבקר, הייתי יועצו ועוזרו (של אולמרט, א' ל"ו). אני לא אחראי על ניגודי עניינים. הקשר בין אורי מסר נראה תקין. פעלנו על-פי החוק. נפגשו אתו מנגנונים מקצועיים מכל החתכים. לא הייתה שאלה אם תקין או לא תקין להיפגש אתו".

"מניעים לאומיים"

מכתב האישום עולה כי יחזקאל היה אחראי להוציא לפועל את דרישותיו של אולמרט בכל הנוגע למרכז ההשקעות ובין השאר על-ידי שליחת מכתבים והפעלת לחץ על פקידי משרד התמ"ת לזרז את הטיפול בחברות שאולמרט, לכאורה, ביקש לקדם, ואשר יוצגו על-ידי עו"די מסר. יחזקאל היה מעורב לכאורה באישור המענק לחברת סיליקט למפעל בדימונה ולפרויקט השבחת המטוסים בנבטים - שתי החברות שנעזרו בשירותיו המשפטיים של מסר - אך לאחר חקירתו הוחלט שלא להגיש נגדו כתב אישום.

כשנשאל על-ידי התובעת, עו"ד יעל שניידר מפרקליטות מחוז ירושלים, על קידום המפעל של סיליקט בדימונה, אמר יחזקאל: "הייתה תחושה של שליחות וממניעים לאומיים... ההנחיה הכללית של השר הייתה לקדם את סליקט, הקמת המפעל בדימונה... הוא היה מאוד מעורב. סיליקט היה נושא חשוב בלשכה".

יחזקאל אף אישר שידע כי עו"ד מסר ייצג את חברת סיליקט, אך זה לא שינה את התייחסותו לעניין. "אורי מסר היה קיים. הקשר בינו ובין אולמרט היה ידוע לכולם", ציין והדגיש: "ההתנהלות מולו הייתה תקינה, חוקית". לדבריו, "ההנחיה של דחיפת הפרויקט הייתה של השר", ממניעים לאומיים לכאורה ו"האמנו להם, והלוואי שהיום היו מאמינים בהקמת מפעלים".