צפו בתמונות וקבלו השראה: 10 חדרי הישיבות הכי מיוחדים

חדר הישיבות הישן, הריק והמשעמם משנה את פניו והופך למקום חמים להתכנסות ולסיעור מוחות, לחלל רב תכליתי ולנקודת מפגש משרדית ■ "גלובס" קיבץ 10 פרשנויות עיצוביות עדכניות לחדרי ישיבות ממגוון סוגים

ארקין הולדינגס: תחושה ביתית, השראה יפנית

תחום עיסוק: החברה בבעלותו של איש העסקים מורי ארקין עוסקת בהשקעות, בעיקר בתחום הביוטק. ארקין, מייסד חברת התרופות אגיס עשה את הונו במכירת החברה ובהשקעות בחברת בזק.

רעייתו, דוריס ארקין, נמנית עם הוועד המנהל של בית הספר בסיס לפיסול. אהבתם של הזוג ארקין לאמנות ניכרת בפסלים וביצירות האמנות הרבות המשולבות במשרד. חלקן אף תוכננו במיוחד לחלל.

מעצב וסגנון: אדריכלית אירית גרינברג התבקשה לתכנן מקום שבו תשרור תחושה ביתית. תשומת לב מיוחדת הוקדשה לשימוש בחומרים טבעיים, ניכרת בחלל השראה יפנית בניסיון להשרות רוגע ולהכניס את הטבע פנימה.

מיקום: הרצליה פיתוח. שטח: 350 מ"ר.

משרד תחושה ביתית / צילום: טל ניסים
 משרד תחושה ביתית / צילום: טל ניסים

צדר יריב: חלל רב תכליתי

תחום עיסוק: משרד פרסום.

מעצב וסגנון: אדריכל אופיר נפשי מתאר את האתגר בעיצוב המשרד הבנוי כחלל צר וארוך בצורת האות L, תוך יצירת מרחב מואר, חדשני ומזמין. המסדרון, שבדרך-כלל נחשב לחלל משני באדריכלות, קיבל כאן מקום של כבוד והפך לציר הפרויקט. השפה העיצובית מינימליסטית וקומפקטית, יוצרת חלל מרשים, זורם, נוח ונעים לעובדים ולא מנקר עיניים. קיר אחד של המסדרון, המשמש לגישה לחדרים, קיבל תבליטים ונוצל פונקציונלית לצרכי ישיבה ואיחסון. הקיר הנגדי הוגדר כ"קיר מיתוג" והוא משמש כמתחם לביטוי היצירתי של אנשי המשרד. הצבע הלבן יוצר מעטפת הומוגנית ומוארת, גם בזכות מפתחי חלונות גדולים וחזיתות זכוכית לחדר הישיבות, המשמש כחלל רב-תכליתי בלב המשרד.

מיקום: רחוב ברנר בלב תל-אביב. שטח: כ-150 מ"ר.

FAZA

תחום עיסוק: חברת השיווק וההפקה FAZA נמצאת בבעלות האחיות פז ויפעת גלינסקי ושותפן יורם פרידלנדר. החברה מזוהה עם הפקות בתחום התרבות והעסקים. עם לקוחותיה האסטרטגיים נמנים מיקרוסופט ישראל, נמל ת"א, ומכון ויצמן למדע. החברה מפיקה את פסטיבל הקולנוע בירושלים, אירועי הפצ'ה קוצ'ה והייתה אחראית גם להפקת ביקורי האפיפיור וביל גייטס.

מעצב וסגנון: חדר הישיבות מעוצב באיזון עדין בין אופי החברה הדינמי ואווירת רטרו-שיק, מתוך כבוד למבנה הביתי המקורי, עם ספריות עץ וחלונות גדולים הצופים אל הגינה. מעצב הפנים צחי רונן, מעצב הבית של פאזה, איבזר את החלל בכיסאות ארט-דקו מחודשים. לאלה מצטרף שולחן גדול שרגליו בסגנון תקופתי תואם.

מיקום: וילה ותיקה ברמת גן. שטח: כ-200 מ"ר.

brand 2

תחום העיסוק: חברת מיתוג ופרסום בניהולו של פיני אורן. המשרד מציע ללקוחותיו תהליך מיתוג בשלמותו - משלב הפענוח האסטרטגי של זהות החברה והסביבה התחרותית בה היא פועלת ועד לעיצוב והפקת אמצעי השיווק והטמעת ערכי המותג בחברה. בין לקוחותיה: מאדינה מילאנו, לאומי למשכנתאות, קרן רוטשילד, Netcom ועוד.

מעצב וסגנון: משרדי brand 2 עוצבו ע"י מישאלה שולמן ופיני אורן, מבעלי החברה, שהחליטו לעצב את המשרד כלופט אורבני ניו-יורקי, ובמרכזו חדר הישיבות, שמשמש גם כאזור פנאי. האווירה קולנועית, קשוחה ודקדנטית משהו, עם קריצה לתרבות האריסטוקרטית של בתי עשירים. על כך יעידו הגוונים הכהים, הספות המרופדות בעור ועבודת קפיטונז' (כפתורים), מזכרות ממסעות דמיוניים ואמיתיים ופוחלץ "Deer John" המשקיף מהקיר.

מיקום: רח' הלח"י, בני ברק. שטח: כ-300 מ"ר.

הבנק הבינלאומי

תחום העיסוק: מגדל המאכלס את מטה הנהלת הבנק ומגוון המחלקות העסקיות ובו כ-700 עובדים.

סגנון: חדר הישיבות הראשי נמצא בקומה ה-14, שבמרכז המגדל. האלמנט המרכזי בחדר הוא השולחן העגול, סביבו יכולים לשבת כ-30 משתתפים. השולחן מרושת באופן נסתר באמצעים טכנולוגיים של הגברה ותקשורת, מסך הקרנה משוכלל ועוד. השולחן העגול ממוקם בחדר משולש, עובדה המעניקה לו דינמיות גאומטרית. המבנה המשולש חד הזווית הוא חלק מהאופי הכללי של בית הבנק, שמורכב למעשה מחמישה משולשים שווי צלעות שמיתמרים מהקרקע, כאשר כל 7 קומות מסתיימות בגג משולש.

מיקום: בית הבינלאומי, שדרות רוטשילד בתל-אביב.

משרד שולחן עגול/ צילום: עמית גירון
 משרד שולחן עגול/ צילום: עמית גירון

שלום תל-אביב

תחום העיסוק: חברת יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי בבעלות זמיר דחב"ש ורינת פרידמן. מטפלת בתקציבי חברות מתחום הפיננסים, צרכנות, ריהוט, מדיה וטכנולוגיה וכן בגופים ציבוריים וחברתיים. בין לקוחותיה: בנק ישראל, סופרפארם, שירותי בריאות כללית ואיקאה ישראל.

מעצב וסגנון: אדריכל מעוז פרייס החליט לתת לקירות, או יותר נכון להיעדר הקירות ולנוף העירוני הנשקף מהחלונות את זכות הדיבור. "הגדרות העבודה היו לתת לכל אחד מהעובדים חדר פרטי ולא אופן ספייס. הבניין נמצא במיקום אסטרטגי ומשקיף על נווה צדק, הים וכל תל-אביב. השתמשנו ביתרון הזה", אומר פרייס.

עיצוב חדר הישיבות כסלון יוצר חלל אלגנטי ולא רשמי מדי - הרהיטים נבחרו בחנות וינטג' ורופדו במיוחד וכאן מודגש השימוש בחלון הענק כקיר רביעי מעורר השראה.

מיקום: מגדל דיסקונט, יהודה הלוי 23 בתל-אביב. שטח: כ-400 מ"ר.

זכות הדיבור לנוף / צלם: עוזי פורת
 זכות הדיבור לנוף / צלם: עוזי פורת

משרד עו"ד איתן מהולל

תחום העיסוק: משרד עו"ד איתן מהולל עוסק במשפט מסחרי ורישום פטנטים. העיצוב נועד לשקף את המסרים של המשרד - חדשנות, משרד ממותג, צעיר, מתקדם, בינלאומי, ייחודי, ועם זאת - מוסד מבוסס.

מעצב וסגנון: אורבך הלוי אדריכלים ומהנדסים. חדרי ישיבות בגדלים שונים שנועדו לשמש לצרכים מגוונים - ישיבות רבות משתתפים, ישיבות אינטימיות, חדר הרצאות וכנסים. חדרי הישיבות מוקמו במרכז המשרד, כדי לאפשר גישה נוחה מאזור הכניסה והקבלה, תוך הפרדה מחדרי העבודה, כך שלא נוצרת הפרעה בעבודה השוטפת. עיצוב המשרד נעשה תוך ניצול מירבי של השטח לחדרי עבודה עם חלון חיצוני, כדי ליצור סביבת עבודה מוארת ונעימה. המסדרונות מתעקלים לתנועה זורמת, מדרגות פנימיות מאפשרות מעבר נוח ושיתוף בין המחלקות.

מיקום: מגדל אקרשטיין, הרצליה פיתוח. כ-2,100 מ"ר.

משרד צעיר ועם זאת מבוסס /צילום: עוזי פורת
 משרד צעיר ועם זאת מבוסס /צילום: עוזי פורת

משרד עו"ד יגאל ארנון

תחום עיסוק: אחת מחברות עורכי הדין הגדולות במשק המטפלות במגוון תחומים כלכליים ועסקיים, קניין רוחני וחברות בינלאומיות.

מעצב וסגנון: ארנון-קארפ אדריכלים. אדריכלית דפנה ארנון, בתו של עו"ד יגאל ארנון, למדה אדריכלות בלונדון והיא חולשת על תכנון משרדי החברה בתל-אביב ובירושלים. יחד עם שותפתה איריס קארפ עיצבו את התוספת האחרונה של משרדי החברה, באופן התואם את הגדרת הצרכים ואת האופי העקבי של המשרדים הקיימים. משרדי עורכי הדין מרוכזים באשכול המקיף את החללים הציבוריים.

חדר הישיבות הקטן שבתמונה הוא היוצא דופן במגוון של חדרי ישיבות מסוגים וגדלים שונים. חדרי הישיבות הגדולים ממוקמים בפינות הבניין, צופים אל הנוף ומאובזרים בתריסי עץ המאפשרים חשיפה מבוקרת לאור. חדר הישיבות שבצילום הוא יוצא דופן בגודלו האינטימי ובאופיו, כספרייה.

מיקום: מגדלי עזריאלי בתל-אביב. שטח: 1,300 מ"ר.

משרד בין הספרים /צילום: עינת לברון
 משרד בין הספרים /צילום: עינת לברון

משרד אדריכלים כנען שנהב

תחום עיסוק: משרד אדריכלים העובד עם חברות גדולות במשק, ביניהן גינדי השקעות, אפריקה ישראל, דלק נדל"ן ועוד. מחלקה מיוחדת במשרד מתכננת בתי דיור מוגן ואחראית על תכנון ברשת פרוטיאה של שפונדר ואחוזת צהלה וראשונים של חברת רובינשטיין. במשרד המשפחתי עובדים יחד 2 דורות של אדריכלים. ההורים, עדינה וניסן כנען, זוג אדריכלים ותיקים אשר תכננו בעבר פרויקטים גדולים כמו המרכז המסחרי ומגדל גן העיר בתל-אביב וגני יהושע בפארק הירקון. בתם דנית הכירה את בעלה גיל שנהב בעת שהשניים למדו יחד בטכניון. שנהב הוא שלמעשה ייסד את המשרד הממוזג. אחותה עירית אחראית על ניהול המשרד והאח אסף הוא איש המחשבים במשרד.

סגנון: המשרדים מעוצבים כחלל שקוף ושיתופי, עם מאפיינים קונסטרוקטיביים שהפכו לחלק מהעיטור - כמו קורות המתכת ורצפת הבטון. העיצוב מאוד עכשווי, מינימליסטי וענייני. מיקום: קריית עתידים, תל-אביב. שטח: 300 מ"ר.

ניחוח עכשווי / צלם: חן גלילי
 ניחוח עכשווי / צלם: חן גלילי

יצחק עופר חברה לבניין

תחום עיסוק: החברה עוסקת בבנייה למגורים ברחבי הארץ.

מעצב וסגנון: המעצבת מיכל רוזן שילבה בעיצוב הפנים של המשרד אלמנטים גרפיים מעולם הבנייה וקירות זכוכית המאפשרים מבטי רוחב ויוצרים תחושה של מרחב פתוח. חדר הישיבות האינטימי ממוקם בלב המשרד, וממנו גישה פתוחה לכל חלקי המשרד. בקיר שמולו שולב צילום מקורי מאחד מאתרי הבנייה של החברה, כציפוי לארון תיוק נייד. הצילום והחיפוי המאויר של הקירות הסמוכים מעניקים למקום אווירה ייחודית ומשתלבים במיתוג המקצועי של החברה.

מיקום: רח' יגאל אלון תל-אביב. שטח: כ-150 מ"ר.

משרד אלמנטים גרפיים/ צילום:עמית גרון
 משרד אלמנטים גרפיים/ צילום:עמית גרון