כחלון: "מהירות הגלישה בישראל צריכה להיות 80-90 מגה"

שר התקשורת בכנס של איגוד האינטרנט הישראלי: "נבדוק את הכנסת חברת חשמל גם לתשתיות אינטרנט בחו"ל" ■ "בימים הקרובים נעניק רישיון לחברה חדשה שתפרוס חיבור אינטרנט לחו"ל"

"בימים הקרובים נעניק רישיון לחברה חדשה שתפרוס חיבור אינטרנט לחו"ל, לאחר שנים שרק סיב אחד חיבר את ישראל. מהלך זה יוביל לכך שסוף-סוף תתפתח תחרות בתחום" - כך אומר היום (ב') משה כחלון, שר התקשורת והרווחה בכנס השנתי של איגוד האינטרנט הישראלי. כחלון היה אורח הכבוד של פאנל הפתיחה בכנס, והוא התייחס לרפורמות שהוא מוביל בענף.

לדבריו, "המהירות הממוצעת של הגלישה באינטרנט בישראל היא 1.5 מגה ביט, ורק 30% גולשים במהירות 3 מגה ביט ומעלה - וזה נתון מתסכל. אנחנו במדינת ישראל מובילים בחדשנות באינטרנט, ולא ייתכן שנישאר מאחור בנושא התשתיות. אנחנו במקום לא טוב, ואותי, וגם אתכם, זה לא צריך לספק. אסור לנו להסתפק בבינוניות הזו, אנחנו צריכים להיות החלוצים. אני מעוניין שמהירות הגלישה הממוצעת בישראל תהיה 80-90 מגה ביט", אמר כחלון.

השר התייחס בדבריו גם לכניסת חברת החשמל לתחום התקשורת. "יש לי כבוד להשקעה של הוט ו-,yes אבל זה לא מספיק, ולכן החלטנו להכניס את חברת החשמל לנושא פריסת הסיבים האופטיים. חיפשנו אחר גוף שיכול לעשות את זה הכי טוב, הכי מהר והכי זול, ואחרי כמעט שנה וחצי של ניסיונות קיבלנו החלטה. הרבה חברות ניסו לעכב, לטרפד, איימו בבג"צים, ולא יעזור שום דבר! עברה החלטת ממשלה, הרכבת יצאה לדרך. בנוסף, יתקיים מכרז, ואנו מעוניינים להכניס משקיע מבחוץ - פחות מעניין כמה נרוויח כמדינה, אלא שתהיה תשתית אינטרנט ראויה בישראל", אמר השר.

לסיכום דבריו, כחלון אמר כי "אני לא רוצה תחרות מיותרת, ולא מתכוון לאפשר לחברת החשמל למכור ישירות לצרכנים, אלא רק לחברות בסיטונאות ושהן ימשיכו לספק. אני יכול לספר לכם סקופ מהבוקר - חברת החשמל ביקשה גם להתחבר לחו"ל. אנחנו נבדוק את הנושא, וכמו שאמרתי, נקדם כל עניין שיביא לשיפור התשתית".