שופרסל משיקה תת-רשת חדשה: שופרסל דיל אקסטרא

‎‎מדובר ברשת של 9 סניפים המיועדת לחברי מועדון הלקוחות של שופרסל בלבד ■ בסניפים יימכרו מוצרים באריזות גדולות, והיא תחדד את התחרות מול רמי לוי, כמעט חינם והרשתות הפרטיות‏

22/02/2011, 14:00

‎‎אחרי שנים שבהן שופרסל התקשתה למצוא פתרון לסניפיה הגדולים שלא הצדיקו את רצפת המכירה, וזמן קצר אחרי ההחלטה למחוק את רשת שופרסל ביג, שופרסל משיקה תת-רשת חדשה תחת השם "שופרסל דיל אקסטרא".

‏מדובר ברשת בת 9 סניפים גדולים המיועדת לחברי מועדון הלקוחות של שופרסל בלבד. הרעיון לקוח מרשתות הקלאב בארה"ב כדוגמת קוסקו וסאמס קלאב.

‏המהלך של שופרסל נועד לחדד את התחרות מול רשתות השיווק הפרטיות והפרטיות לשעבר כדוגמת רמי לוי שיווק השקמה ומחסני כמעט חינם.

עוד יצוין כי הרעיון של מכירת מוצרים במודל הזה הוא גם הרעיון שעומד בבסיסה של קבוצת המשביר לצרכן, המתעתדת לחנוך רשת סופרמרקטים בעוד שנה.‏

מכירה באריזות גדולות נפוצה מאוד בפורמטים הזולים הפונים לאוכלוסייה החרדית ובעיקר ברשת "אושר עד".

‏שופרסל לא תפתח סניפים חדשים, אלא תסב 9 סניפים ברשת שופרסל דיל. סניפי הרשת החדשה יפעלו בבאר-שבע (2 סניפים), חולון, פתח-תקווה, חיפה (2 סניפים), אשדוד, נתניה ונס-ציונה.

הסניפים ישתרעו על שטח של 6,000-7,000 מ"ר עם תקרה שתגיע לגובה של 12-14 מ"ר - פי שלושה מסופרמרקט רגיל. בדומה לקוסקו, הסניפים יפעלו ללא מחסן חיצוני, כאשר כלל המוצרים יאוחסנו בתוך הסניף, לגובה.

‏‏"הרשת תמשיך להיות הכי זולה. יש לה מחירי דיל מאוד זולים, ומעבר לזה יש שם 3 דברים שאין בחנויות שלנו: האחד - מחלקות חשמל גדולות עם התחייבות למחירים הזולים ביותר בחשמל, בדיוק כמו בקוסקו; שנית - מחלקת ביגוד זולה; שלישית - מוצרים ייחודיים מבחינת הגודל שאי-אפשר לשים אותם בסופרמרקט רגיל בשל האריזות הגדולות", מסביר מנהל העסקים הראשי של שופרסל, ריצ'רד הנטר.

לדבריו, "בחנות הזאת אנחנו מיישמים שיטת שלשות, כלומר - קנייה של 3 מוצרים מבין 450 המוצרים הנמכרים ביותר תוזיל את המחיר ב-15%-20% למוצר. העוף יימכר באופן קבוע ב-10 שקל לק"ג". יחד עם זאת, מוצרי החלב לא ייכללו במוצרים אלה.

‏- ‏‎‎בכמה הרשת החדשה תהיה יותר זולה משופרסל דיל?

‏‎‎‏"תלוי בתמהיל המוצרים. רכישה בשיטת השלשות תוזיל את הסל משמעותית".

‏- ‏‎‎זה לא יעשה קניבליזציה בין הרשתות?

‏‎‎‏"גם אם זה יעשה לי קניבליזציה, זה יעשה הרבה יותר מרשתות אחרות. אם יתלהבו מהרשת, אז אנחנו מחזיקים ב-25% מכלל השוק, וזה אומר ש-75% מהלקוחות יבואו מרשתות אחרות ולא משופרסל".

‏‎‎יצוין כי בעקבות מחיקת תת-הרשת שופרסל ביג, רשת שופרסל נהנית מהנחת ספקים למשך מספר חודשים, דבר המקל עליה לממן את המבצעים אגרסיביים שהיא מבצעת בשוק בשבועות האחרונים. לאחר תום תקופת הנחת הספקים, שופרסל דיל עשויה לחוות ירידה בשיעורי הרווחיות של הרשת.

‏-‎‎‏ ‏‎‎שופרסל דיל לא שוחקת לאורך זמן את הרווחיות?

‏‎‎‏"בסניפי דיל הרגילים עשינו זאת לפני 5 שנים. מהלך ההסבה לדיל זה חלק מהאסטרטגיה".

‏- ‏‎‎אבל אתה מוכר יותר בזול?

‎‎‏"אבל אני מוכר יותר. המטרה שלנו זה לשפר את המכירות והרווח לרשת ולחזור לפסי צמיחה חזקים".

‏‎‎‏"מקפח זוגות צעירים"

‏רמי לוי, בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה, מתח ביקורת על הרשת החדשה וטען כי היא בעייתית לזוגות צעירים. "הדבר הזה נועד לקפח את כל הזוגות הצעירים, את אלה שאין להם כסף לקנות כמויות. לפני 12 שנים קוקה-קולה שמה מחירים על המוצרים. ככל שהאריזה הייתה יותר גדולה - כך המחיר היה יותר זול. זה לא היה מקובל עליי, והחלטתי למכור בקבוק בודד במחיר של אריזה של 12 בקבוקים. בכל מקום שתהיה לידי חנות כזאת - אני אהיה יותר זול ממנה", אומר לוי.

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>