יוזמה: "ועדת עורכים" גם לזכייניות הטלוויזיה המסחרית

לפי היוזמה של חבר מועצת הרשות השנייה אייל מלובן, בוועדה ידונו בהלכות אתיות ובהמשך גם ינהלו מעין בית דין לאתיקה

יוזמה חדשה שתופסת תאוצה בשוק התקשורת בימים אלה היא הקמת מעין "ועדת עורכים", שתכלול את ראשי גופי הטלוויזיה המשדרים בטלוויזיה המסחרית בישראל.

מדובר ביוזמה של חבר מועצת הרשות השנייה, אייל מלובן, שהובאה ביום העיון שקיימה מועצת הרשות השנייה סביב נושא תכני תוכניות הריאליטי. הנושא שהובא בפני מנכ"לי גופי שידור, התקבל בעין יפה, והיוזמה החלה להיבחן לפרטיה.

בשבוע שעבר ערכה מועצת הרשות השנייה יום עיון, כשברקע פליטת-הפה של עורך התוכנית "האח הגדול", יורם זק. לאור הדברים התחייבה זכיינית ערוץ 2 קשת לחייב גם את עובדיה בתקנון אתיקה ולא להגבילו רק למשתתפי התוכניות.

בשולי יום העיון עלה הרעיון של הקמת מעין גוף חדש שידון בנושאים אתיים של השידור המסחרי בישראל. לפי ההצעה הראשונית, הגוף יכלול את מנכ"לי רשת, קשת, ערוץ 10, הטלוויזיה החינוכית, חדשות ערוץ 2, חדשות ערוץ 10 ונציגי היוצרים, האקדמיה והרגולציה. יחד הם ידונו בהלכות אתיות בשידור המסחרי, ולא מן הנמנע כי בהמשך ינהלו מעין בית דין לאתיקה, כנהוג במועצת העיתונות.

ההצעה נולדה תחת הרושם במועצת הרשות, כי המונח "רגולציה עצמית" בו נהוג לעשות שימוש לעיתים תכופות הינו שברירי מדי. על כן, בנקודות בהן עולה סוגיה אתית, נאלצת הרגולציה הרשמית לתת את הדעת ולהתערב.

על מנת שהרגולציה העצמית תקבל משנה תוקף, בוחנים הגופים השונים את הקמת הגוף הממוסד המדובר. בהמשך, עם המעבר לרישיונות, צפויים להיכנס אליו גם בעלי הרישיונות החדשים.

מלובן ביקש לא להגיב.

מהרשות השנייה לא נמסרה תגובה עד לפרסום הידיעה.