אלשיך: חברת מגדל הזוהר של דודי אפל ודרור חטר-ישי תפורק

החלטתה של אלשיך ניתנה בעקבות בקשת הנושה, חברת הבנייה גוב-גיא, להורות על פירוקה של מגדל הזוהר, זאת לאחר שזו לא פרעה חוב כלפיה בסך 2.5 מיליון שקל

חברת מגדל הזוהר שבבעלות איש העסקים דודי אפל ועו"ד דרור חטר-ישי תפורק, ועו"ד ארז חבר ממשרד עמית-פולק-מטלון ימונה כמפרק קבוע של החברה - כך קבעה היום (ג') שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך.

החלטתה של אלשיך ניתנה בעקבות בקשתה של הנושה, חברת הבנייה גוב-גיא (לשעבר תדהר ייזום), להורות על פירוקה של מגדל הזוהר, שכבר נמצאת בסטטוס של פירוק זמני מזה חודש.

זאת, בעקבות בקשה שהגישה גוב-גיא, לאחר שמגדל הזוהר לא פרעה חוב כלפיה בסך 2.5 מיליון שקל, למרות שחויבה לשלמו בפסק בוררות ולמרות שערעוריה לעליון נדחו.

במסגרת הדיון בבקשת הפירוק האשים עו"ד חטר-ישי את גוב-גיא בשיתוף-פעולה עם שותפו לשעבר, דודי אפל, ובפעולה בחוסר תום-לב, שמטרתה פירוק החברה, ולא פירעון חובותיה גרידא.

חטר-ישי וחברת סקיי-לימיט, הצד השלישי שהציע את פירעון החוב, אף הגישו מגוון בקשות מאוחרות בעניין, לאחר שכבר הסתיים הדיון והדברים הגיעו לכלל התכתשות של ממש.

הלכה למעשה, ביקשו חטר-ישי וסקיי-לימיט לפתוח מחדש את הדיון בנוגע לפירוק מגדל הזוהר, אך אלשיך דחתה את בקשותיהם, תוך שמתחה ביקורת קשה על התנהלותם.

"לאחר שתם הדיון, לא הייתה כל חובה ליתן זכות טיעון נוספת, אולם בחרתי להיעתר לבקשה משיקולים של מראית פני הצדק", הסבירה השופטת. "אלא שדומה כי חטר-ישי והגורמים מטעמו בחרו לנצל לרעה זכות זו, ובמהרה הפכו הדברים לבליל של ממש של תגובות ותגובות שכנגד.

"הגדילו המשיבים לעשות בהעלאת דרישה חדשה ומאוחרת לערוך חקירות (!!), מעין מקצה שיפורים, לאחר שחיפשו דרך כיצד ניתן עוד להשהות ההחלטה.

"עם התנהלות זו אין אני יכולה להשלים, ואין לי אלא להצר על כך כי הדברים באו מצדו של חטר-ישי, אשר שימש בעבר כראש לשכת עורכי הדין, שבוחר להתעלם מסדרי הדין", אמרה אלשיך.

בשנים האחרונות נחלצה מגדל הזוהר, שהקימה את שכונת "גני אביב" בלוד, מספר פעמים מבקשות פירוק.

ביולי 2010 גזר בית משפט השלום בתל-אביב על אפל 3.5 שנות מאסר וקנס בסך מיליון שקל, בגין הרשעתו במתן שוחד ל-3 אישי ציבור כדי שיקדמו את ענייניו בכל הנוגע לפרויקטי נדל"ן.