"רביעיית פלורנטין" מתרומם? בנק לאומי ילווה הפרויקט

הבנק יספק ליווי פיננסי בהיקף של כחצי מיליארד שקל לפרויקט ■ מתוך 250 הדירות בפרויקט - 170 נמכרו

בנק לאומי נותן אור ירוק לפרויקט רביעיית פלורנטין: בעלי הפרויקט חתמו על הסכם ליווי פיננסי עם בנק לאומי בהיקף של כחצי מיליארד שקל. הפרויקט, המוקם על ידי אנשי העסקים יעקב גורסד, יוסי תורג'מן ואדי אביטן, עתיד לכלול עם סיומו ארבעה בנייני מגורים אליפטיים בני 9 קומות כל אחד שיכללו בסך הכל 250 יחידות דיור. במקביל צפוי להיבנות במתחם גם מרכז קניות בשטח של כ-3,000 מ"ר.

מחירי הדירות בפרויקט נעים בין מיליון שקל לדירת 2 חדרים בשטח של 60 מ"ר ועד מחירים שבין 2.4 מיליון שקל ל-3 מיליון שקל לדירת 4 חדרים בשטח של 110 מ"ר. מיזמי הפרויקט נמסר כי עד כה נמכרו בפרויקט 170 דירות בשווי כולל של כ-260 מיליון שקל. שווי הפרויקט כולו נאמד בכ-480 מיליון שקל. הפרויקט נבנה על שטח קרקע של כ-7 דונם שנרכש על ידי היזמים בעבור 130 מיליון שקל ביוני 2010.

בימים אלו התקבלו ההיתרים למרתפים והחלו בעבודות החפירה ועבודות הדיפון בפרויקט. עוד נודע ל"גלובס" כי בימים אלו מתנהלים משאים ומתנים עם עוד כ-20 לקוחות פוטנציאלים שמחציתם תושבי חוץ. האדריכל בפרויקט הינו אילן פיבקו.

"חתמנו על הסכם הליווי עם בנק לאומי מה שייתן לנו ליווי עד סוף הפרויקט וכל דייר ודייר יקבל ערבות חוק מכר כחוק" מספר יעקב גורסד. "ההיתר כבר ניתן ועלינו על הקרקע לפני כחודש ימים".

כזכור, פרויקט רביעיית פלורנטין החל את דרכו במתווה של קבוצת רכישה. לאחר שלא הצליחו המארגנים להוציאו לפועל בדרך זו הם החליטו להפוך אותו לפרויקט יזמי. "ניסינו לגבש קבוצה בדצמבר 2009", מספר גורסד, "וכאשר הקבוצה לא צלחה החלטנו לרכוש את הקרקע בעצמנו". לשאלה מדוע לא הצליח הפרויקט כקבוצת רכישה עונה גרוסד: "הייתה לנו בעיה להשיג מימון וליווי. זה היה בדיוק זמן בעייתי בגלל ההנחיות שיצאו באותו הזמן שנגעו לקבוצות רכישה".