"את" ו"רייטינג" יוכנסו לתוך "מעריב" בימי שישי

בתקופה הקרובה ייצאו לאור גירסאות מחודשות ומצומצמות של המגזינים, אשר יהוו חלק מחבילת סוף השבוע של "מעריב" ■ מוסף הלייף סטייל "סגנון" צפוי לצאת בגירסה יומית

שינויים בעולם המגזינים הישראלי. העיתון "מעריב" מתכנן להוציא גרסאות שבועיות של המגזינים "את" ו"רייטינג" מדי יום שישי.

ל"גלובס" נודע כי בטווח של שבועות עד חודשים ספורים צפויות לצאת גירסאות מחודשות ומצומצמות של המגזינים, שיהיו חלק מחבילת סוף השבוע של העיתון.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", בעיתון קיימת גם תוכנית לאגד בטווח הקרוב את מוספי העסקים והמגזין אל תוך עמודי החדשות של העיתון.

מאז נכנס זקי רכיב אל העיתון כיו"ר, הוא החל לעבור בהדרגתיות שינויים. לאחר מינוי עורך ראשי חדש, אבי משולם, ומנכ"ל חדש, ישראל גולדשטיין, מונתה גם צמרת מסחרית חדשה לעיתון.

מן ההיבט הכלכלי, העיתון נאלץ בימים אלה לשקם את עצמו במידת האפשר לאור הפסדיו ההולכים ומעמיקים. ב-9 החודשים הראשונים של 2010 עמדו הפסדי העיתון על 65.8 מיליון שקל, והובילו את "מעריב" להציג גירעון של 4.5 מיליון שקל בהון העצמי.

יתרת המזומנים המצומקת של החברה עמדה בסוף ספטמבר האחרון על פחות מ-10 מיליון שקל, והתחייבויותיה השוטפות של "מעריב" לבנקים עמדו בסוף הרבעון השלישי אשתקד על כ-166 מיליון שקל.

המגזינים של "מעריב" הם אמנם מותגים מוכרים ומבוססים לאורך שנים, אך הם אינם רווחיים. ב"מעריב" מבקשים לשמר את חוזק המותג ולמנף אותו במידת האפשר תוך צמצום ההוצאות. בתוך כך, צפוי "סגנון" לצאת בגירסה יומית.

פורמט לא סופי

"את", הוא דו-שבועון מבית "מעריב" שנוסד בשנת 1967. עורכו הראשון והמיתולוגי היה יוסף (טומי) לפיד ז"ל. לא ברור לפי שעה אם העיתון ימשיך להתקיים במתכונת מורחבת מעבר לימי שישי ובאיזה אופן הוא ישולב בסוף השבוע.

"רייטינג" נוסד על-ידי מי שהיום משמש כעורך mako, יובל נתן, לפני למעלה מעשור, כאלטרנטיבה ל"פנאי פלוס" של קבוצת "ידיעות אחרונות". בהמשך רכשה קבוצת "מעריב" את חלקו בעיתו,ן והוא יוצא כשבועון בידור מדי שבוע בימי רביעי. כעת, כאמור, הוא צפוי לצאת בגירסה שונה בימי שישי.

עדיין לא התקבלו החלטות באשר לגורל השבועונים האחרונים בקבוצה ומוספי סוף השבוע השונים.

מ"מעריב" לא נמסרה תגובה.

מנוי ל"עכבר העיר"

בתוך כך, נודע כי גם רשת שוקן עושה שינוי בתפיסה המגזינית. זאת כאשר היא החלה לשווק את "עכבר העיר" באופן נפרד מהארץ ולמכור מנויים שלו באופן נפרד בגובה של כ-20 שקל לחודש.

המהלך מציב את "עכבר העיר" ביריבות בתחום מגזיני הבידור התל-אביביים כמו "טיים אאוט", והמנוי מוצע גם מחוץ לתל-אביב.

מרשת "העיר" נמסר כי ""רשת 'העיר' החליטה להציע לקהל הרחב את 'עכבר העיר' כמנוי עצמאי, במקביל להפצת המגזין לצד עיתון 'הארץ', כפי שהיה עד עתה. ההחלטה נובעת מהרצון לאפשר לקהל שאינו תל-אביבי ליהנות מהתכנים של מגזין הבילויים המוביל בישראל, וכמו כן ולקהל התל-אביבי שאינו מנוי על 'הארץ'".