אחד הבתים היקרים בישראל ייהרס - וייבנה מחדש

המיליארדר הישראלי-רוסי בוריס קוזינץ, שרכש ב-2009 את מה שנחשב בזמנו לבית היקר בישראל, מתכנן בקרוב להרוס אותו ולבנות את הבית שככל הנראה יהיה היקר ביותר

החיים טובים באלפיון העליון: אפילו אם קנית את הבית מהיקרים במדינה, אתה מוכן להרוס אותו לבנות בית חדש במקומו, כדי שיתאים יותר לגחמותיך.

ל"גלובס" נודע כי המיליארדר הישראלי-רוסי בוריס קוזינץ, שרכש ב-2009 את מה שנחשב בזמנו לבית היקר בישראל, ברחוב גלי תכלת 66 בהרצליה פיתוח עומד בקרוב להרוס אותו ולבנות במקומו את מה, שלדעת גורמים רבים בשוק, יתפוס שוב את המקום הראשון מבין בתי היוקרה בארץ.

קוזינץ רכש את הבית ברחוב גלי תכלת בהרצליה פיתוח באוקטובר 2009, בעבור מעט יותר מ-82 מיליון שקל. באחרונה הוא הגיש לעיריית הרצליה בקשה להרוס את הבית הנוכחי, שנמצא על המגרש 1.3 דונם, ולבנות בית חדש על אותו מגרש, שישתרע על פני 1000 מ"ר בנוי. לפי התוכניות, יהיו בבית החדש, בין היתר: מעלית, חנייה מקורה, ממ"ד, מרתף שצמודה אליו חצר (חצר אנגלית), חדר מכונות ובריכת שחיה, בגודל 100 מ"ר. את התכנון האדריכלי מבצע עבור קוזינץ אדריכל רוסי המתמחה בבתי יוקרה.

היום ניצב על השטח בית ובו 10 חדרים, בקומה אחת שנבנה בשנת 1982. הבית נמצא בחלקו המערבי של הרחוב, קו ראשון לים, שנחשב לאזור היקר יותר, ברחוב היקר ביותר, בישראל. את הבית רכש קוזינץ ממיכאל קאופמן, לשעבר מנכ"ל אלקטל ישראל.

בעקבות הבקשה לעיריית הרצליה, ובה דרישה להקלות בנייה, קיבל קוזינץ דרישה לתשלום לא פחות מ-4.3 מיליון שקל כהיטל השבחה. זהו סכום יוצא דופן, הנגזר מערכו הגבוה של הבית. ל"גלובס" נודע כי קוזינץ מערער על החיוב הגבוה, ואם לא יתקבל, ישקול את צעדיו.

ברחוב גלי תכלת נמכרו ונבנו מהמפוארים בבתי ישראל. בדצמבר 2010 נחתמה ברחוב עסקה מפורסמת, שבה רכש איש העסקים טדי שגיא את ביתם של זכי וליליאן רכיב תמורת 135 מיליון שקל, לפי הערכות. בין הדיירים המפורסמים הנוספים ברחוב, בעבר ובהווה, נמנים: בית השגריר האמריקאי, איש העסקים ניסן חקשורי, איש העסקים דורון אביב, לאוניד נבזלין שרכש את בית אמו של רוני הרציקוביץ', הפרופסור גדעון שמיר ושגרירי אוסטריה סין והודו.