גל ההתאגדויות נמשך: עובדי אופיס דיפו הצטרפו להסתדרות

על-פי החוק החדש שנכנס לתוקף לפני כשנה וחצי, הנהלת אופיס דיפו מחויבת כעת לנהל עם העובדים מו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי

גל התאגדויות העובדים במשק נמשך: מעל שליש מתוך 1,200 עובדי אופיס דיפו ב-47 הסניפים של הרשת הצטרפו להסתדרות הכללית, והמשמעות היא שההסתדרות הפכה לארגון היציג של כלל עובדי הרשת.

על-פי החוק החדש שנכנס לתוקף לפני כשנה וחצי, הנהלת אופיס דיפו מחויבת כעת לנהל עם העובדים משא-ומתן לחתימה על הסכם קיבוצי.

כמו במרבית המקרים, ההתאגדות הנוכחית, כך לפחות לטענת ההסתדרות, היא תולדה של שורת אירועים ותלונות מצד העובדים. אלה טוענים לחוסר ודאות מאז רכישת הרשת על-ידי רמי שביט (מבעלי המשביר לצרכן), ומציינים כי מזה תקופה ארוכה לא שופרו תנאי העסקתם.

הם טוענים עוד כי הנהלת הרשת משנה מדי פעם באופן חד-צדדי את גובה העמלות של אנשי המכירות, ודורשים בין היתר שיפור נקודתי בתנאי העסקתם של עובדי המרכז הלוגיסטי.

בהסתדרות מציינים כי ההתאגדות של עובדי אופיס דיפו החלה מיד לאחר התאגדותם של עובדי רשת מחסני חשמל. בארגון מוסיפים כי הדבר מבשר על התפתחות חיובית בענף רשתות השיווק, שכן לא פשוט לאגד עובדים המועסקים בעשרות סניפים שונים.

"אנו קוראים לעובדים ברשתות שיווק נוספות להרים את הכפפה ולהתאגד בהסתדרות על-מנת לשפר את תנאי העסקתם", אמרה היום (א') מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, חניטל לוי. "אין ספק כי התאגדות עובדי מחסני חשמל ועתה אופיס דיפו מוכיחה כי עובדי רשתות השיווק מבינים כי הדרך היחידה לשפר את תנאי העסקתם הינה באמצעות התארגנות, וכי הם מסוגלים לעשות את זה".

יו"ר ועד הפעולה ברשת, אייל תירוש, הוסיף: "התאגדנו היום בהסתדרות על מנת לשפר את תנאי העסקתנו וביטחוננו התעסוקתי. אנחנו מקווים כי ההנהלה תושיט לנו יד. טובת הרשת לנגד עינינו, והיינו רוצים להגיע להסכם בהידברות עם ההנהלה".