סולן פינק פלויד רוג'ר ווטרס קורא לחרם תרבותי על ישראל

5 שנים אחרי הופעתו בארץ אמר ווטרס בראיון לרשת אל-ג'אזירה: "ישראל מעמידה פנים שהיא רוצה שלום - אבל הכול דיבורים"

סולן להקת פינק פלויד לשעבר, רוג'ר ווטרס, קורא בראיון לרשת הטלווזיה הערבית אל-ג'זירה לחרם תרבותי על ישראל - כך דווח בגלי צה"ל.

5 שנים אחרי הופעתו ההיסטורית בנווה-שלום בארץ, תוקף ווטרס את מדיניות ישראל ואת גדר ההפרדה. "אני לא אנטישמי. המדיניות של ישראל מוטעה", אמר.

"החלטתי לקרוא לחבריי האמנים להחרים את ישראל. היא מעמידה פנים כאילו היא רוצה שלום, אבל הכול רק דיבורים", הוסיף.

ווטרס טען כי ישראל מקימה חומות סביב המיעוט וכולאת אותו בגטאות, וקרא להפלת החומות ברחבי העולם.

ווטרס סיפר על הפניות שקיבל ובהן התבקש להצטרף לחרם על ישראל. "קיבלתי פנייה מבחור פלסטיני צעיר ומנומס, שאמר לי שחרם הוא רעיון טוב לדעתו, והראה לי עצומה חתומה על-ידי אלפים, בהם אמנים רבים", אמר.

הוא סיפר כי בעקבות היוזמה הוא הגיע לביקור בישראל וברשות הפלסטינית. "הייתי במחנה פליטים בבית-לחם ובג'נין. המראות היו מחרידים. לא הזדעזתי רק מהגדר שעוברת במזרח ירושלים, אלא גם מהניסיון לספח שטחים כבושים שסמוכים לג'נין למדינת ישראל", אמר ווטרס.

"אם ממשלת ישראל, בשם אזרחי ישראל, החליטה שכדי להגן על תושביה היא צריכה להקיף את עצמה בחומה - אז לפחות שתוקם על הקו הירוק", הוא המשיך. "אם הם יעשו כך - אין לנו זכות להתערב בהחלטתם, אבל בפועל הם בונים את החומה בכל רחבי הגדה ומספחים שטחים. זה לא חוקי, לא מוסרי ומדכא את התושבים".

ווטרס ידוע כמבקר חריף של ישראל. כבר 20 שנה שהוא מתבטא מדי פעם נגד מדיניות ממשלת ישראל בשטחים ופעילותה מול האוכלוסייה הפלסטינית. גם בהופעתו בישראל בשנת 2005 הוא קרא לקהל: "הפילו את החומות".

ההופעה עצמה הועברה ממקום קיומה שתוכנן להיות בגני יהודוע בת-אביב ליישוב היהודי-ערבי נווה שלום.