רשת השיווק החרדית "בר-כל" מוצעת למכירה

הרשת, המונה 40 סניפים עם מכירות של כ-700 מיליון שקל, מחפשת קונה במחיר של כ-200 מיליון שקל ■ בעלי הרשת, הרב מנחם כרמל: "אם לא נמכור, ייתכן שננפיק את החברה"

רשת השיווק החרדית "בר-כל" על המדף. ל"גלובס" נודע כי בשבועות האחרונים פועלים מתווכים למצוא קונה לרשת, אם כי לפי שעה לא מתנהל עדיין כל משא-ומתן למכירה.

בר-כל, הנמצאת בבעלות הרב מנחם כרמל, מונה 40 סניפים שכמעט כולם פועלים במרכזי אוכלוסייה חרדים (בני-ברק, אלעד, קריית-ספר, אשדוד, ירושלים, רכסים, בית"ר ואשדוד). 12 מהסניפים הם כלבו בגודל 1,200 עד 4,000 מ"ר (הגדול בהם פועל בבני-ברק), ו-28 סניפי מינימרקט הם בגודל 200-1,000 מ"ר.

מחזור המכירות השנתי של הרשת עומד על 650-700 מיליון שקל בשנה. מקורות בשוק טוענים כי הרב כרמל מבקש למכור את הרשת במכפיל 6 על הרווח, סכום העשוי להגיע ל-150-200 מיליון שקל. הרב מתנה את מכירתה בשמירה על צביונה הדתי.

"זה שאני מוכן למכור את הרשת, זה לא דבר חדש. כרגע אני לא מנהל משא-ומתן. הרשת לא חייבת כסף, ושום דבר לא בוער", אומר בתגובה הרב כרמל ל"גלובס".

לדבריו, הרצון למכור נובע מעיסוקיו הציבוריים. הרב כרמל היה מספר 7 ברשימת דגל התורה לכנסת, ואחרי פרישת הרב פורוש הוא הבא בתור להיכנס לכנסת.

"ידוע שאני מתעסק בדברים ציבוריים, ומייעדים אותי לתפקידים ציבוריים. רוב הסיכויים שאהיה חבר כנסת בתוך שנתיים, דבר שיחייב אותי לעזוב את הרשת", אומר הרב כרמל.

"אני לא חושב שצריך לנהל רשת קמעונאית על-ידי נאמן. אם לא נמכור ולא נמצא מי שינהל אותה, הרשת שלנו מוכנה להנפקה בכל עת. במקרה שבו לא אוכל להיות יומיום ברשת, וארצה שהיא תנוהל על-ידי מנהלים חיצוניים - ננפיק את הרשת", אומר הרב כרמל.

התחרות בין רשתות הסופרמרקט על המגזר החרדי הולכת ומתגברת, הן בשל התפתחותה של רשת "אושר עד" והן בשל כניסת רשתות נוספות כדוגמת רמי לוי שיווק השקמה ורשת ויקטורי לפעילות במגזר זה. גם רשת שופרסל מגבירה את פעילותה במרכזי אוכלוסייה חרדים באמצעות רשת "יש".

הרב כרמל טוען כי הרצון למכור את הרשת אינו נוגע להתגברות התחרות. "הלקוחות של 'אושר עד' הם לא הלקוחות שלנו", הוא אומר.

יצוין כי מרבית סניפי רשת בר-כל נמצאים בבעלות חברת הנדל"ן "ברכת הארץ" של הרב כרמל, וכי נכסי הנדל"ן של החברה אינם עומדים למכירה.