נחשפת: קבוצת הרכישה של האחים חג'ג' בפרויקט הארבעה

המחירים בקבוצת הרכישה עומדים על ממוצע של כ-12 אלף שקל למ"ר, למעט הקומות העליונות, בהן המחיר גבוה יותר

‎אחרי שביום חמישי האחרון מימשה קבוצת חג'ג', של האחים צחי ועידו חג'ג', את האופציה לרכישת פרויקט המשרדים ברחוב הארבעה בדרום הקריה בת"א תמורת כ-345 מיליון שקל, חושפת היום (א') הקבוצה את חברי קבוצת הרכישה שאורגנה למגדל הדרומי בפרויקט.

כזכור, בחמישי בערב פורסם באתר "גלובס" כי קבוצת חג'ג' מימשה את האופציה לרכישת פרויקט המשרדים מידי החברות גינדי החזקות והאחים משה ויגאל גינדי. הקבוצה חתמה על האופציה בספטמבר וזו היתה תקפה למשך שישה חודשים.

‏פרויקט מגדלי הארבעה ייבנה על פני שטח של 6 דונם ברחוב הארבעה שבלב ת"א. הוא יכלול שני מגדלי משרדים בני 33 קומות כל אחד ובסך הכל 65 אלף מ"ר בנוי למשרדים, בתוספת קומת קרקע מסחרית.

לדברי מנכ"ל ובעלים משותף בקבוצת חג'ג', עידו חג'ג', "שטח המגדלים ממוקם בפריים לוקיישן ברחוב הארבעה פינת החשמונאים. עיצוב המגדלים על ידי האדריכל משה צור מכוון לכך שאלה יהיו מגדלי המשרדים המפוארים ביותר בארץ".

‏שטחה של קומת משרדים בפרויקט הוא 1,200 מ"ר. מלבד חברה פרטית בבעלות טדי שגיא, שכפי שפורסם בשבוע שעבר ב"גלובס", רכשה במסגרת קבוצת הרכישה את ארבע קומות המשרדים העליונות במגדל הדרומי תמורת כ-80 מיליון שקל, כוללת קבוצת הרכישה גם את איש העסקים אמיר נחמד שרכש קומה ורבע, שלמה דברת, יו"ר ומייסד קרן ההון סיכון "כרמל ונצ'רס", שרכש קומת משרדים שלמה במגדל ומנכ"ל ומייסד מלאנוקס, אייל ולדמן, שרכש גם הוא קומת משרדים שלמה.

‏כן כוללת הקבוצה את משרד עוה"ד עמר, רייטר, ג'אן ושות' (יוצאי משרד עוה"ד רון גזית) שרכש קומה שלמה, משרד עוה"ד שמעונוב רוזנבך ושות' (מתחום דיני ניירות ערך ותשקיפים) שרכש קומה, ומשרדו של עו"ד אפי נוה, יו"ר ועדת האתיקה של מחוז ת"א בלשכת עורכי הדין, שרכש קומה שלמה.

‏עוד כוללת הקבוצה את עו"ד גד טיכו ממשרד רם כספי ושות' שרכש שלושת רבעי קומה, קבוצת מנורה מערכות שרכשה שתי קומות, והשמאי עדי נאור שרכש חצי קומה.

‏המחירים בקבוצת הרכישה עומדים על ממוצע של כ-12 אלף שקל למ"ר, למעט הקומות העליונות, בהן המחיר גבוה יותר.

‏בשטח שמיועד שלפרויקט זכו גינדי החזקות ומשה ויגאל גינדי במכרז של מינהל מקרקעי ישראל ביוני 2009, כשהציעו 151.5 מיליון שקל, בתוספת הוצאות הפיתוח המשולמות למינהל, שעמדו על 18.4 מיליון שקל.

‏האחים חג'ג' השתלטו לאחרונה על חברת אסים השקעות וגייסו מאז אג"ח בהיקף של 100 מיליון שקל, במסגרתו הונפקו 80 מיליון שקל למוסדיים ו-20 מיליון שקל לציבור. גיוס האג"ח בוצע בין היתר לצורך מימוש האופציה לרכישת הפרויקט. כעת, משמומשה האופציה, צפויה התחלת שיווקו של המגדל השני, שייבנה ביזמות, וששטחיו יהיו מיועדים למכירה לגופים שונים, או לחילופין להשכרה.