ZTE לחברת מירס: אנחנו לא שותפים של חזי בצלאל

"אין בכוונתנו להתחרות בכם במכרז למפעיל נוסף"; בכירים בקבוצת בצלאל: "הם קיבלו אופציות"

ענקית הסלולר הסינית ZTE , המתמודדת במכרז להקמת רשת דור שלישי עבור חברת מירס, שבבעלות פטריק דרהי, שלחה למירס מכתב רשמי חתום על ידי סגן נשיא צפון אמריקה ואירופה, Zhu Jinyun, שבו נקבע מפורשות שלחברה אין מעורבות בבעלות באף קבוצה שמתמודדת במכרז שלה.

המכתב נשלח בעקבות מידע שיצא מקבוצת 018 אקספון, בבעלות חזי בצלאל, המתמודדת במכרז למפעיל נוסף ברשת הסלולר, ולפיו ZTE והתאגיד ההודי טאטא קיבלו אופציות לשותפות במיזם.

מירס הבהירה ל-ZTE שלא תאפשר לה התמודדות במכרז התשתיות שלה אם יתברר שתיקח חלק בבעלות במיזם 018 אקספון, המתחרה עם מירס במכרז על מפעיל נוסף.

בכירים בקבוצה של בצלאל אישרו שהמידע נכון ושניתנו אופציות ל-ZTE ולטאטא ההודית, כך שהדבר בהחלט מטריד את מירס ומעמיד את התמודדותה של החברה הסינית במכרז של מירס בבעיה.

במכתב כותב Jinyun כי בהמשך לפגישה בברצלונה בינו לבין הנהלת מירס, ZTE לא אישרה שום השקעה אצל אף מפעיל או מבקש רישיון בישראל. יתרה מכך, מדיניותה של ZTE היא לשתף פעולה, ולא להתחרות, עם המפעילים-לקוחות שלה, על ידי אספקת פתרונות ושירותים. הוא המשיך וכתב כי החברה הסינית רואה במירס לקוח מפתח ואחת מהעדיפויות הגבוהות ביותר מבחינה בינלאומית.

נכון לעכשיו, מירס מאפשרת את המשך ההתמודדות של ZTE במכרז התשתיות שלה והיא מאמינה לחברה הסינית שמכחישה כל מעורבות פיננסית במיזם המתחרה מצד בצלאל. מירס נמצאת בעיצומו של המכרז אף שטרם זכתה בתדרים. ואולם, לנוכח הערכתה שתזכה במכרז הסלולר ועל מנת לקצר את לוחות הזמנים בדרך להשקת הרשת החדשה, החליטה שלא לחכות והיא מתקדמת בצעדים מואצים בכל הקשור לתכנון, לבניית אסטרטגיה שיווקית ולרכש אתרים.