קמפיין קניון ארנה "זכה" ב"אות הקלון למפרסם סקסיסטי"

ויצ"ו חשף היום את הדירוג הסופי של הפרסומות הפוגעניות ביותר של 2010 ■ "במסגרת הקמפיין הוצגו נשים צעירות בתנוחות של יחסי מין אלימים ומשפילים על פני שלטי חוצות"

ארגון ויצ"ו חשף היום (ג') את הדירוג הסופי של הפרסומות הפוגעניות ביותר של 2010 ואת הפרסומת שקיבלה את "אות הקלון למפרסם הסקסיסטי". "הזוכה המאושר" הוא הקמפיין של קניון ארנה (זרמון-גולדמן) "שהציג נשים באופן המבזה והסקסיסטי ביותר".

לטענת ויצ"ו, "במסגרת הקמפיין הוצגו נשים צעירות בתנוחות של יחסי מין אלימים ומשפילים על פני שלטי חוצות עצומים. בשלטי הענק מוצגות תמונות בהן מתבצע מין אלים לכאורה בנערות ובנשים - אישה אשר צולמה בזוויות מעוותות, מושפלת, ידיה אזוקות מאחורי גבה, מאחוריה רוכן גבר זועם.

"בתמונה אחרת מוצגת דמות שנראית כקטינה המצולמת מאחור, כאשר ישבנה חשוף, היא חובשת לראשה אוזני שפן בדומה לדוגמנית פלייבוי ועל הקיר שמאחוריה כתוב SEX SELLS. בתמונה נוספת מוצגת אישה עירומה, סוחטת עטין של פרה, המדומה לאיבר מינו של גבר".

הארגון טוען כי בתמונות רבות, מבטן ושפתיהן הפעורות של הדוגמניות הצעירות לכאורה מפתות את המתבונן; אין בין התמונות לבין מושא הפרסום, קניון לכל המשפחה, כל קשר. מדובר בקמפיין פרסומי שוביניסטי, פורנוגרפי, המציג יחסי אלימות מינית, מרמז לפדופיליה וניצול של נשים. הקמפיין מוצג באצטלה של אמנות, אך למעשה נועד לעורר באזז תקשורתי. הוא מעביר מסר חברתי פסול, עומד בסתירה לכללי האתיקה בפרסום ולכאורה מנוגד לחוק".

הסדר הסופי של חמש הפרסומות הסקסיסטיות של 2010 על פי ויצ"ו:
1. קניון ארנה (זרמון גולדמן)
2. אופנת JUMP (מקאן אריקסון)
3. מנטוס (Euro.il)
4. TAG WOMEN (באומן בר-ריבנאי)
5. דיוטי פרי (גליקמן נטלר סמסונוב)

קמפיין "אות הקלון למפרסם הסקסיסטי" של ארגון ויצ"ו מתקיים זאת השנה השלישית ברציפות ביום האישה הבינלאומי ולדברי מנהלות האגף לקידום מעמד האשה, כבר כעת ניתן לראות בהשפעה החיובית שיש לקמפיין זה על אסטרטגיות שיווקיות של חברות מסחריות גדולות במשק.