צפו ושפטו: רשת TNT נדרשת להסיר פרסומים מיניים בוטים

הרשות להגנת הצרכן: בתמונות נעשה שימוש בדוגמנית הנחזית להיות קטינה, תוך שימוש בעירום וברמזים מיניים ■ TNT בתגובה: "הדוגמנית הייתה בת 19 במועד הצילומים"

הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן הורתה לחברת האופנה TNT (השייכת להוניגמן) להסיר בתוך 7 ימים פרסומים הכוללים עירום ורמזים מיניים בוטים, בקטלוג החורף של החברה המתפרסם בחנויות ובאתר האינטרנט של המותג. בתמונות, ציון בפנייה, נעשה שימוש בדוגמנית הנראית קטינה.

קמפיין סקסיסטי העושה שימוש בצעירים אינו הפתעה גדולה כשמדובר ב-TNT: כבר שנים ארוכות נוהגת הרשת כחלק ממדיניות המיתוג שלה להעלות קמפיינים מעוררי מחלוקת, מעוצבים ומצולמים בצורה בוטה, המקנים להם את תשומת-הלב המבוקשת ואת מחאתם של לא מעט גורמים.

גם הפעם הגיעה למשרדי הרשות להגנת הצרכן תלונה מהמועצה לשלום הילד, ולפיה נוגדים פרסומי החברה את תקנות הגנת הצרכן לגבי פרסומת המכוונת לקטינים.

הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד תמר פינקוס, מציינת כי המותג TNT אכן מכוון בעיקר לבני-נוער ולצעירים, ולפיכך אוסרות התקנות על פרסום באמצעות עירום או רמזים מיניים כפי שאכן נעשה בקמפיין המדובר.

פינקוס דרשה ממנכ"ל הרשת להעביר אליה את ההוראות שנשלחו לסניפים ולאתר האינטרנט למילוי הוראות החוק, והודיעה כי בתום תקופת ההודעה תיערך ביקורת באתר ובסניפי הרשת.

מהוניגמן נמסר בתגובה: "החברה מקפידה הקפדה יתרה על קיום הוראות החוק. המותג TNT פונה אמנם לקהל הצעיר, אולם הפרופיל העומד לנגד עיני החברה הוא הצרכן בגילאי 20-30.

"הדוגמנית האמורה הייתה בת 19 במועד הצילומים, ולמען הסר ספק, על גבי שילוט החוצות ובשלטי תוך חנות הוסף הכיתוב 'המציגים הינם בגירים'. קמפיין החורף של הרשת יסתיים במחצית שבוע הבא, והתמונות יוסרו מנקודות המכירה".