רציו מבקשת לערער לעליון על ביטול הבוררות מול גלובוס

לטענת רציו, כתוצאה מפסק הדין שביטל את הבוררות "החוטא יצר נשכר", וזאת מאחר ש"גלובוס נהגה בחוסר תום-לב ועטתה על עצמה תחפושת של קורבן, בשעה שהיא עצמה התוקפן האלים"

סאגת הבוררות בין רציו לגלובוס רחוקה מסיום: חברת "רציו חיפושי נפט" הגישה היום (א') לבית המשפט העליון בקשה לערער על פסק דינו של שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, יהודה זפט, שהורה על ביטול הליכי הבוררות בינה לבין חברת גלובוס אינטרנשיונל, שהתקיימו בפני הבורר עו"ד אסף ברם.

לטענת עו"ד אלי זהר, בא-כוחה של רציו, כתוצאה מפסק הדין שביטל את הבוררות "החוטא יצר נשכר", וזאת מאחר ש"גלובוס נהגה בחוסר תום-לב מוחלט, ועטתה על עצמה תחפושת של קורבן, בשעה שהיא עצמה התוקפן האלים".

חברת רציו היא בבעלות יגאל לנדאו וליגד רוטלוי, וגלובוס היא בבעלות שלומי שוקרון.

בהחלטתו מלפני כחודש קבע זפט כי "ההחלטה לברר את הסכסוך בין הצדדים התקבלה על-ידי גורמים בעלי 'מוניטין' של אלימות, שאליהם פנו שוקרון ולנדאו במטרה להטיל אימה על הצד שכנגד או ליצור מאזן אימה - ולכך אין לתת יד".

לטענת רציו, גלובוס כלל לא היתה זכאית לקבל סעד מבית המשפט המחוזי בדמות ביטול הליכי הבוררות.

"במועד חתימת הסכם הבוררות", נטען בבקשת רשות הערעור, "היה ברור לשני הצדדים כי זכותה של גלובוס לקבל 15% ממניות רציו היא זכות בעלת שווי זניח ובטל בשישים בהשוואה לתביעה הכספית. נוכח תגליות הגז הדרמטיות בישראל בשנים 2009-2010 ונסיקת שווי חברות חיפושי הגז באלפי מונים כתוצאה מכך, החליטה גלובוס לנסות לשחרר עצמה ממה שהתברר לה בדיעבד כהסכם מכביד מבחינתה".

עוד נטען בבקשת הערעור כי בניגוד לקביעתו של זפט, הרי שבנוגע להליכי הבוררות לא התקיימו נסיבות שהפכו את הבוררות למנוגדת לתקנת הציבור.

לטענת רציו, הגורמים העברייניים "פעלו במשותף וסייעו לצדדים להפנות את המחלוקות ביניהם להליך בוררות מקצועי בפני בורר אובייקטיבי, לא עסקו במחלוקות בין הצדדים, לא התערבו בתוכנן ולא עשו דבר שיש בו לפגוע במי מהם או בזכויותיו". (רע"א 2028/11).