פאניקה מרעידת אדמה מחלחלת: עלייה בפניות לחיזוק מבנים

האגודה לתרבות הדיור מדווחת היום על עשרות פניות של ועדי בתים שהתקבלו לאחרונה ■ ממונה מחוז צפון באגודה לתרבות הדיור: "עד לאחרונה לא היו בכלל פניות כאלה"

על רקע המראות הקשים בעקבות רעידת האדמה המחרידה ביפן, האגודה לתרבות הדיור מדווחת היום (ג') על עשרות פניות של ועדי בתים שהתקבלו לאחרונה באגודה לתרבות הדיור במחוז צפון ומרכז וביקשו סיוע מקצועי בהכנת הבניינים לרעידת אדמה.

עשרות פניות של ועדי בתים בכל הארץ ובעיקר באזור הצפון והמרכז התקבלו לאחרונה במוקדי האגודה לתרבות הדיור ובסניפיה. ממונה מחוז צפון באגודה לתרבות הדיור, שלומי אור מופתע: "עד לאחרונה לא היו בכלל פניות כאלה אולי ההתרעות על רעידת אדמה גדולה בצד האסונות בעולם מעוררים דאגה בתושבי האזור ובמיוחד בטבריה שנמצאת באזור סיכון ודווקא שם אין תוכנית לביצוע תמ"א 38".

גם ערי המרכז לא נשארים אדישים נוכח האסונות, ממונה מחוז מרכז של האגודה, דורון ישראלי ,מעריך כי "מאז האסון בכרמל אני מרגיש שיש פאניקה כללית בציבור. וועדי הבתים מודעים הרבה יותר לנושא "ההירדמות בשמירה" ולאסונות שעלולים לקרות כתוצאה מכך. סיבה נוספת, לדעת ישראלי, היא תכנית התמ"א 38 והתגמול שהובטח בצידה: "תרמו לכך גם היזמים שהניעו את הגלגלים והעלו לאזרחים את המודעות מתוך אינטרס אישי".

מנכ"ל האגודה לתרבות הדיור ראובן צדוק :"בתגובה לפניות המרובות התחלנו בקיום שיתופי פעולה הדוקים יחד עם פיקוד העורף ומד"א המעבירים סדנאות לוועדי הבתים להכנת תכניות חירום משפחתיות ומכשירים את האזרחים להתמודדות במקרי חירום כמו רעידות אדמה, שריפות, ירי טילים וכו'. בנוסף החלו הדיירים במס' מקומות בארץ, ביוזמות מקומיות כמו באשדוד ובאזור הצפון, בהתארגנות מבורכת של "צוותי חילוץ שכונתיים"- יחידות חילוץ אזרחיות המורכבת מוועדי בתים ומתנדבים".