אלקטרה משיקה בר מים; יתחרה בתמי 4 בטכנולוגיה ובמחיר

אלקטרה רותמת למכירת המכשירים את רצפת המכירה שיש לה ברשתות שיווק החשמל, שקם אלקטריק ומחסני חשמל ■ תציע מכשירים וחלפים במחירים נמוכים ב-10%-25% מתמי 4

ימים ספורים אחרי הניסיון הכושל של שטראוס למנוע את כניסת אלקטרה מוצרי צריכה לשוק המים, אלקטרה מסתערת על שוק המים ומשיקה את "אלקטרה בר", שיתחרה ישירות במותג תמי 4 של קבוצת שטראוס.

נזכיר כי שטראוס הגישה תביעה כנגד אלקטרה בטענה כי אלקטרה עשתה שימוש בפטנט של תמי 4 למגש המתקפל. כפי שהצהירה אלקטרה בבית המשפט, סדרת המוצרים של החברה אינה כוללת מגש מתקפל, אלא מגש נשלף הנותן פתרון למילוי מים בבקבוקי חצי ליטר, כשהם ניצבים.

"עד היום לא עמדה בפני הצרכן אפשרות בחירה אמיתית, וכניסתנו אמורה לשנות את המצב. אין אתגר גדול יותר מלהיכנס לשוק שפועל בו שחקן חזק", אומר יקי ודמני, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה .

אלקטרה השיקה סדרת ברי מים לשימוש ביתי, שהבידול שלו הוא במערכת סינון מים המסננת מתכות. כמו כן, למכשירים מסך מגע ומנגנון כיבוי ויקיצה אוטומטי. בדומה לתמי 4, החלפת החלקים מתבצעת באופן עצמאי וללא צורך בטכנאי.

אלקטרה תלווה את ההשקה בקמפיין פרסומי באמצעות משרד הפרסום JWT, בהשקעה של 15 מיליון שקל.

ודמני התייחס היום (ג') לראשונה לתביעה שהגישה שטראוס מים. "הופתעתי מהתביעה. לא האמנתי שיגישו תביעה על המוצר הלא נכון. שטראוס היו אצלנו ורמזו שיש פטנטים שאולי תהיה אפשרות שאנחנו נפר אותם. בסוף השיחה הגיעו ליצרן שלנו. כשדיברו אתי על מגש מתקפל הייתי מאוד מופתע. לא האמנתי שאפשר לרשום פטנט על מגש מתקפל. התייעצנו עם עורכי דין ושינינו את המכשיר, והוא היום עדיף לאין שיעור על הגירסה הראשונה שהייתה לנו".

- הגשתם הודעת התנגדות לפטנטים אחרים שתמי 4 מבקשת לרשום. מדוע?

"ראינו שחוץ מאשר להמציא פטנט על המים, הכול הולך להיתפס, ובית המשפט יחליט".

ישתמשו במערך הטכני

אלקטרה פורצת לשוק עם הצעת מחיר נמוכה יותר משמעותית מתמי 4 ותוך הצהרה כי בכל מקרה של שינוי התמחור בשוק, "אלקטרה תדע להתאים את עצמה למפת התחרות".

המכשירים יימכרו במחירים הנמוכים ב-10%-15% מתמי 4, והחלפים במחירים הנמוכים ב-15%-25% מתמי 4.

- גם אם תמי 4 תוריד את המחירים נניח ב-20%?

"אני מתקשה להאמין ששחקן שמחזיק 90% מהשוק, שקנה את הפעילות בכמעט 300 מיליון שקל, יוריד מחירים ברמה הפיננסית. ברמה השיווקית זו תהיה שגיאה מבחינתו.

"הצרכן הישראלי לא פראייר, יש לו זיכרון חזק, והוא לא שוכח, ואם הוא קנה את תמי 4 ב-4,000 שקל לפני חודשיים, והוא ימצא את עצמו עם מחיר הנמוך ב-20% - הוא לא ישכח ולא יסלח, ואם הוא ישכח - אנחנו נזכיר לו".

אלקטרה תרתום לטובת השקת ברי המים את רצפת המכירה שיש לה ברשתות שיווק החשמל, שקם אלקטריק ומחסני חשמל, ולדברי ודמני, ברוב הסניפים יוקמו נקודות מכירה של ברי המים. מדובר בערוץ מכירה שאין היום לתמי 4 המשווקת מבית לבית.

בנוסף, המערך הטכני של אלקטרה, המונה למעלה מ-200 איש, יערוך 1,000 ביקורים ביום בבתי לקוחות. לדברי ודמני, לאלקטרה יש שני ערוצי מכירה נוספים שייחשפו בימים הקרובים.

שוק המים נאמד ב-1.25 מיליארד שקל. השוק מתחלק בין מים בבקבוקים, שהיקף המכר שלהם עומד על 500 מיליון שקל בשנה; ובין ברי מים - הן ברי מים מינרליים והן מכשירים ביתיים לטיהור מים. נתח השוק של המכשירים הביתיים לטיהור מים גדל באופן עקבי על חשבון ברי המים המינרליים.

"אין משהו יותר מלהיב מאשר לזהות שוק עם פוטנציאל כזה. השוק לא מיצה את עצמו. יש למעלה מ-2 מיליון בתי-אב עם שיעור חדירה של כ-30% בלבד. זה שוק בעלייה ושוק מחונך - מישהו עשה את העבודה לפניך. המסקנה היא ששחקן עם מותג חזק, גב פיננסי, אורך נשימה ומוצר חזק יכול להיות מספר 2 ואחר-כך לחלום את החלומות.

"אנחנו חברה עם הון עצמי של מעל 500 מיליון שקל וקופת מזומנים של 200 מיליון שקל. יש לנו רשתות קמעונאיות עם 120 אלף מבקרים בחודש. אנחנו לא נעבוד עם סטופר, יש לנו את כל הסבלנות והזמן שבעולם, נכנסנו לתחום כדי להיות בו לאורך זמן שחקן משמעותי", אומר ודמני.