הישג לעובדים הסוציאליים: לפחות 7,100 ש' לעובדי העמותות

על-פי ההסכם, העובדים הסוציאליים ברמות השכר הנמוכות ביותר יקבלו תוספת שכר של עד 45%, ואילו העובדים ברמות השכר הגבוהות יותר יקבלו תוספת של כ-12%

העובדים הסוציאליים בישראל רושמים היום (ג') הישג יוצא דופן לאחר עשרה ימים של שביתה. הלילה הודיעו נציגי ההסתדרות ומשרד האוצר על פריצת דרך משמעותית במו"מ, כך שהסכם עבודה סופי עשוי להיחתם עוד היום (ג'), או לכל המאוחר בימים הקרובים. לפחות בינתיים, השביתה נמשכת.

על פי ההסכם, העובדים הסוציאליים ברמות השכר הנמוכות ביותר יקבלו תוספת שכר של עד 45%, ואילו העובדים ברמות השכר הגבוהות יותר יקבלו תוספת של כ-12%. מדובר בתוספת שכר אחידה בשיעור של 7.25% שתינתן לכלל העובדים, יחד עם תוספת שקלית של 1,100 שקל בחודש. התוספת השקלית הזאת, יחד עם תוספת של 450 שקלים נוספים לאלה שמצויים בדרגות הנמוכות ביותר, מיישמת למעשה עיקרון דיפרנציאלי - שעליו הסכימו הצדדים כבר לפני מספר חודשים. עוד נקבע כי מאות עובדים המועסקים כיום ברשויות המקומיות ב-50% משרה, יועסקו מעתה ב-75% משרה.

גולת הכותרת של ההסכם קשורה דווקא לעובדים הסוציאליים המועסקים בעמותות ובגופים המופרטים השונים. ההסכם קובע כי עובדים אלה ירוויחו לכל הפחות 7,100 שקל בחודש - עשרות אחוזים יותר מהשכר השכיח בגופים האלה. לשם השוואה, מורה מתחיל בבי"ס יסודי לאחר רפורמת "אופק חדש" מרוויח 5,300 שקל בחודש.

לראשונה נקבע כי עובדי העמותות האלה ייהנו בעתיד מהסכמי השכר במגזר הציבורי. למרות ההישג הזה, בארגון "עו"סים שינוי", המייצג סטודנטים לעבודה סוציאלית, מתחו ביקורת על ההסכם: "דרשנו להוציא צו הרחבה להסכם כך שיחול במלואו על עובדי העמותות, ויעניק להם לא רק שכר התחלתי מיוחד, אלא גם את ההטבות האחרות של עובדי המדינה - קרן השתלמות, הוצאות נסיעה, קידום בדרגות ועוד", מסבירה קרין ריבנוביץ', דוברת הארגון.

ההסכם עם העובדים

1. תוספת שכר של 7.25% תוספת שקלית של 1,100 שקל בחודש. בדרגות השכר הנמוכות ביותר יקבלו 450 שקל נוספים. המשמעות: כ-12% תוספת לעובדים בשכר גבוה, כ-45% לעובדים בשכר נמוך

2. מינימום 7,100 שקל בחודש לעובדים סוציאליים בעמותות ובגופים המופרטים

3. ייקבע מנגנון שיבטיח כי הגידול בתקציב העמותות אכן ישמש להעלאת המשכורות

4. שכר העובדים הסוציאליים בעמותות יוצמד לראשונה להסכמי שכר עתידיים במגזר הציבורי

5. העלאת אחוזי משרה מ-50% ל-75% למאות עובדים ברשויות מקומיות

6. העובדים הסוציאליים יעבדו שעה וחצי נוספות בשבוע מבלי שהדבר ייחשב ל"שעות נוספות"