צפו: צה"ל נערך להצטיידות בטנדרים כבדים

לפחות 3 יבואניות, פורד, שברולט ודודג', צפויות להתמודד המכרז בהיקף של כ-750 מיליון שקל

משרד הביטחון וצה"ל נערכים לקראת מכרז ההצטיידות בטנדרים כבדים, שאמור להתקיים בסוף השנה. המכרז כולל הצטיידות בקרוב ל-3,000 כלים בהיקף כספי של כ-750 מיליון שקל והוא מתבסס עד כה על כספי סיוע. כלי הרכב נרכשו מיצרני הרכב בחו"ל והיבואן בארץ העניק להם שירות וחלפים.

טנדרים כבדים שברולט
 טנדרים כבדים שברולט

בעשר השנים האחרונות הצטייד צה"ל בטנדרים של פורד, לאחר שניצל את האופציה להאריך את המכרז הקיים. אולם השנה צפויים להיכנס לתחרות לצד פורד גם הטנדר הכבד "ראם" של דודג', מבית מכשירי תנועה, והטנדרים הכבדים מסדרת ה-F של שברולט, שמיוצגים על ידי UMI. יצוין כי באופן תיאורטי גם לטויוטה ולניסן יש אופציה להשתתף במכרז, בטנדרים הכבדים שלהן שמיוצרים בארה"ב, בכפוף לזמינות של מנוע דיזל.

טנדרים כבדים פורד
 טנדרים כבדים פורד

המכרז אמור להיות מורכב במיוחד בשל היותם של הטנדרים הגדולים כלים טקטיים מרכזיים בצה"ל ובסיס לגרסאות רבות, כולל רכבי חילוץ, הובלת חיילים, משא, לוגיסטיקה ועוד. ההערכות בענף כי הטנדרים יידרשו הפעם גם להגיע עם מיגון או עם הכנה להתקנת "קיטים" של מיגון בישראל, בדומה לכלי הרכב המקבילים, שמשרתים בצבא ארה"ב.

טנדרים כבדים דודג'
 טנדרים כבדים דודג'

יצוין כי לצד ההכנסות ממכירת הטנדרים, שיגיעו ליצרנים, ייהנו גם היבואנים הזוכים מהכנסות לוואי מתחזוקה וחלפים, שהיקפן נאמד בעשרות מיליוני שקלים בשנה.