קובי פרץ: אין לי קשר לדוד ואנונו ופרשת "רשות המסים 2"

לפי כתב האישום נגד דוד ואנונו, הזמר סירב להצעת שוחד שואנונו העביר לו באמצעות אמרגנו ■ עורך דינו של פרץ: "על הצעת השוחד שכאילו הועברה אליו קרא פרץ בפעם הראשונה בעיתון"

"בניגוד למה שכתבה הפרקליטות בכתב האישום נגד דוד ואנונו, לזמר קובי פרץ אין ולא היה שום קשר לפרשת השוחד ברשות המסים" - כך אומר ל"גלובס" בא-כוחו של פרץ, עו"ד חיים לוי, מומחה למסים, בתגובה לטענת הפרקליטות לפיה הזמר סירב להצעת שוחד שהועברה לו מואנונו, באמצעות אמרגנו, יוחאי יעיש.

לדברי עו"ד לוי, "כל הנושאים שקשורים לענייני המס של קובי וכל ענייניו מול רשויות המס התנהלו ומתנהלים בנפרד מהעניינים של יעיש".

כתב האישום החמור שהוגש בשבוע שעבר נגד ואנונו, ראש היחידה הארצית למודיעין וחקירות ברשות המסים, כולל פרשיות שוחד שונות, שבהן לפי האישום לקח ואנונו שוחד מנישומים בתמורה לעזרה בענייניהם שהתנהלו מול רשויות המס.

לפי כתב האישום, אחד מנותני השוחד המרכזיים לואנונו הוא יעיש, המשמש עד מדינה בפרשה. לפי כתב האישום, ואנונו הציע ליעיש לסגור את תיק המס של פרץ בסכום שנע בין 150 אלף שקל ל-180 אלף שקל, ובתמורה לעזרתו דרש לעצמו ואנונו 50 אלף שקל במזומן.

עוד נאמר נכתב בכתב האישום כי "הטיפול לסגירת תיק המס של פרץ לא יצא אל הפועל, מאחר שפרץ סירב לבקשת המתת של הנאשם, ויעיש הודיע לנאשם על כך".

לדברי עו"ד לוי, כתב האישום אינו מדויק, בלשון המעטה. "על עצם הצעת השוחד שכאילו הועברה אליו קרא פרץ בפעם הראשונה בעיתון. בניגוד למה שהפרקליטות טוענת, קובי לא ידע זה, ולכן גם לא יכול היה לסרב להצעת שוחד", מסביר עו"ד לוי.

לדבריו, "הדברים מתבססים על אמירות של יעיש, שנאמרו על דעתו בלבד. פרץ מלווה על-ידי עורכי דין ורואי חשבון בתחום המס, ואף אחד לא יכול להתערב בהליכי המס שלו מלבדם. כשהוא שמע בפעם הראשונה כי שמו שורבב לפרשה, הוא נדהם, מכיוון שהוא לא קשור אליה כלל".

עוד מסר עו"ד לוי כי פרץ מבקש להדגיש כי הוא הגיע מרקע סוציו-אקונומי קשה, ודווקא בגלל עברו הוא בז לתשלומי שוחד. "זה החינוך שהוא קיבל בבית. הוא גאה ברקע הזה, הוא בז להתנהלות מסוג כזה, ולכן הוא לא יכול היה להיות חלק מהתנהלות זו", ציין.

"פצצה מתקתקת"

בתוך כך, בית המשפט המחוזי בתל-אביב האריך היום (ה') ב-5 ימים את מעצרו של ואנונו. הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה להאריך את מעצרו של ואנונו עד תום ההליכים, בטענה כי הוא "פצצה מתקתקת", וכי קיים חשש כי הוא יסחט אנשים אחרים, אם ישוחרר.