הבנקים בארה"ב עמדו במבחני הלחץ וחזרו לחלק דיבידנד

הבנק המרכזי השלים מבחני עמידות ב-19 מהבנקים הגדולים בארה"ב, ואישר להם לחזור ולחלק דיבידנדים, לרכוש בחזרה מניות ולהמשיך לשלם בחזרה את כספי החילוץ לממשל

הבנק המרכזי בארה"ב, הפדרל ריזרב, השלים "מבחני לחץ" שביצע בקרב 19 בנקים גדולים בארה"ב והעניק להם אור ירוק לחזור ולחלק דיבידנדים, לרכוש בחזרה מניות ולהמשיך לשלם בחזרה לממשל את כספי החילוץ שהעניק להם במסגרת חבילות הסיוע במשבר הפיננסי.

הפדרל ריזרב לא חשף את תוצאות מבחני הלחץ ב-19 הבנקים הגדולים, אך אמר כי ניכר שיפור משמעותי במוסדות הפיננסיים. לדבריו, השיפור יתבטא במתן האשראי לצרכנים ולעסקים בארה"ב. הבנק ימסור לבנקים "ציון עובר" או "לא עובר", ובהתאם האם הם רשאים לחזור לחלוקת דיבידנדים.

ההודעה של הבנק המרכזי שולחת את מניות הסקטור הפיננסי בוול סטריט לעליות שערים, ואילו הבנקים - הם לא מחכים להודעה הרשמית של ה'פד', וחלקם כבר הודיעו על חלוקת דיבידנד ורכישה עצמית של מניות.

JP מורגן הודיע כי יחלק דיבידנד של 25 סנט למניה, וירכוש בחזרה 15 מיליארד ממניותיו; וולס פארגו הודיע כי יחלק דיבידנד ב-7 סנט למניה וירכוש בחזרה 200 מיליון מניות; US בנקורפ יחלק דיבידנד ב-12.5 סנט למניה וירכוש 50 מיליון ממניותיו; BB&T יחלק דיבידנד ב-16 סנט למניה.

מבחני הלחץ האלה באו כתגובה לבקשות הבנקים בנובמבר 2010 לחזור למדיניות חלוקת הדיבידנדים, והם נדרשו לעמוד בקריטריונים נוקשים של הבנק המרכזי. הבנק המרכזי בראשות בן ברננקי שיחרר נתונים ראשוניים לגבי המתודולוגיה של מבחני הלחץ, בהם דרש מהבנקים להעמיד הון מינימלי מול תרחישים מסוימים ותנאים כלכליים אפשריים שהגדיר. הבנקים נדרשו לקחת בחשבון תרחיש של חזרה למיתון, שיעור אבטלה של 11%, צמיחה שלילית בכמה רבעונים רצופים וירידה משמעותית במחירי נכסים מסוכנים שבבעלותם. עוד נדרשו הבנקים למצב עצמם כנדרש מבחינה פיננסית לתשעה רבעונים רצופים, מהרבעון הרביעי של 2010 ועד לרבעון הרביעי של 2012.