ארנונה לחנות דלק: נתיבות הזולה ביותר

עלות הארנונה להפעלת תחנת דלק בנתיבות נמוכה מהעלות בטבריה בלא פחות מ-165 אלף שקל לשנה

ניתן לצפות למחירים שונים כפונקציה של עלויות ההפעלה של תחנת הדלק, אך האם זה אכן קורה? מבדיקה שערכנו יש פערים של עד פי 7 בעלויות הארנונה של התחנות, שאינם באים לביטוי במחיר הדלק לצרכן.

לצורך כתבה זו הנחנו תחנת דלק המשתרעת על פני 3 דונם בחלוקה הבאה: סככת תדלוק בשטח של 400 מ"ר, קרקע תפוסה של 2.5 דונם ושטח מסחר של 100 מ"ר. הנתונים המוצגים בגרף הם במונחי עלות חודשית למ"ר. בהינתן המשקלות המפורטות מעלה, מסתבר שעלויות הארנונה של באר שבע ותל אביב דומות! עלויות הארנונה על השטח המקורה בתחנת הדלק בטבריה דומות לעלויות בתל אביב. מה שמקטין את סך העלויות בטבריה לעומת תל אביב הוא עלויות הארנונה על הקרקע ועל השטח המסחרי.

נתיבות מפתיעה לטובה עם עלות ממוצעת למ"ר לחודש של 1.1 שקל למ"ר. עלות הארנונה להפעלת תחנת דלק בנתיבות נמוכה מהעלות בטבריה בלא פחות מ-165 אלף שקל לשנה. אם ניקח כדוגמא תחנת דלק שמוכרת מיליון ליטר בשנה, הרי שחיסכון שכזה עשוי להוזיל את הדלק בתחנה ב-17 אג' לליטר.

באזור המרכז מפתיעה ראשון לציון בעלויות נמוכות של הארנונה לתחנות הדלק. הרשויות המקומיות מבצעות מדי פעם סקרי ארנונה מתוך מטרה להגדיל חיובים לתחנות הדלק.

הכותב הוא מנכ"ל חברת ערך - מיסוי עירוני וניהול נדל"ן

המתודולוגיה: חישוב עלות מ"ר מורכבת וכוללת מכלול שלם של עלויות, שברוב המקרים אינן מוכרות וזמינות. ערך מיסוי עירוני וניהול נדל"ן בנתה טבלה עם נתון ממוצע, בהתחשב בכל הפרמטרים המשפיעים על עלות מ"ר מושכר: שכ"ד חודשי (כולל העמסת שטח ציבורי), דמי ניהול, חניה, ארנונה ("מנורמלת" על מנת שתשמש בסיס להשוואה בין אזורים /ערים) ועלות אגרת שילוט.

ארנונה
 ארנונה