טביב עושה את זה מהמקפצה

הבעלים של הפועל גמר להשתזף במיאמי ומינה את דורון ג'מצ'י לדוברו האישי. אותו ג'מצ'י שרק לפני כמה שבועות אמר ברדיו ש"אוהדי הפועל לא יהודים, אלא כלבים". הדאבליסטית במיטבה

1. לא בטוח שמוני הראל הוא הבעלים האולטימטיבי להפועל ת"א, כפי שהצהיר אלי גוטמן בסוף השבוע בראיון ל"7 ימים". את הכאוס הגרנדיוזי שמתרחש כיום בחלונות הגבוהים של אלופת המדינה, בלאגן מביך שגורם לחלק מאוהדיה הוותיקים של הקבוצה להיזכר בערגה בכוסות התה של בית ברנר, אפשר לייחס להראל במידה שווה לאלי טביב. בכל זאת, טביב והראל הם שותפים מלאים, 50-50. לשניהם חלק זהה בכישלונות וחלק זהה בדאבל ובצ'מפיונס ליג.

דבר אחד שכן אפשר להגיד לזכותו של הראל: הוא, בניגוד לטביב, לפחות לא משתין מהמקפצה.

המינוי של דורון ג'מצ'י לדוברו האישי של טביב בישראל (כלומר, האיש שעונה עבורו על שאלות הנוגעות להפועל ת"א), הוא מסר חד וחריף לאוהדי הפועל: אני לא סופר אתכם. זה לא רק בגלל שג'מצ'י במהות שלו הוא מכביסט - הזן השנוא מכל על אוהדי הפועל; זה גם הניסיון התקשורתי האחרון של ג'מצ'י, שמסתכם בנביחות נטולות אינטלקט בתוכנית הרדיו של אופירה אסייג. לפני כמה שבועות, למשל, נבח ג'מצ'י ברדיו ש"ביציע של אוהדי הפועל תל אביב לא יושבים יהודים, אלא כלבים". את הדברים האלו הוא אמר כגינוי לשירים מכוערים שנשמעו מהיציע של הפועל באיזה משחק. אז מה בעצם עשה עכשיו טביב לאוהדי הפועל? דחף להם נמסיס מול הפרצוף.

טביב משתין מהמקפצה ולא רק על אוהדי הפועל, אלא גם על שחקני הקבוצה וכלל עובדיה: הוא לא נמצא כאן לאורך כל חלון ההעברות בינואר, וממקום שיזופו במיאמי ביץ' גורם לכל הלוגיסטיקה של המועדון, מרמת משכורות בזמן, דרך סגירת עסקאות רכש ועד תשלום לספקים, להתעכב ולהיתקע.

הסיפור המצחיק מהימים האחרונים על הפועל מגיע מאספקט של חובות עבר. סלים טועמה חתם העונה על חוזה שהופקד בבקרה התקציבית, וכלל תשלום שהקבוצה חייבת לו עוד מהקדנציה הקודמת שלו בה. טביב מסרב לחתום לטועמה על העברת הכסף, כי הוא טוען שהחוב חל על הראל באופן אישי. גם אם טביב עיגן את הנושא הזה חוזית תחת הסכם רכישת האחזקות שלו על הפועל, זה עדיין מריח רע מאוד ונראה קטנוני ביותר להתווכח עם שחקן על כמה מאות אלפי שקלים, בזמן שהפועל ת"א נמצאת בעונת שיא פיננסית מבחינתה, עם הכנסות של יותר מ-90 מיליון שקל.

טביב מקפיד מצד אחד להצהיר שהוא מבחינתו רוצה להיות הבעלים של הפועל ת"א, ומצד שני עושה פעולות שמצטיירות כלפי חוץ כאילו מטרתו העיקרית היא להחריב את המועדון. עושה רושם שטביב נמצא כעת בשלב שבו הוא לא רוצה להוציא אפילו שקל אחד מהקופה השמנה של המועדון. הוא שומר על כל אגורה, עד לרגע שמישהו ישלם לו משהו שמשקף את הערך של הקופה הזאת. רק אז הוא ייצא משם.

מה חלקו של הראל? הראל מכיר מצוין את הסיפורים על טביב עוד מימי כפ"ס. הראל היה צריך לשנן אותם ולחשוב קצת יותר טוב איזה שותף הוא מסדר לעצמו.

יוסי אבוקסיס אמר לא מזמן ש"להפועל ת"א הנוכחית כנראה יש את הקבוצה הטובה ביותר שלה בהיסטוריה של המועדון". ה-1:4 על מכבי חיפה, ה-2:2 בליון וה-0:3 על בנפיקה עושים הרבה שכל בדברים שלו. ביחס הפוך לגמרי למוצר שמתקבל על הדשא, יש למועדון את קבוצת הניהול הכי שערורייתית אי פעם. את קבוצת הניהול הזאת צריכים אנשי המורשת של הפועל לזרוק, יחד עם ההסתדרות, לפח הזבל של ההיסטוריה.

2. הדבר הכי גרוע שיכול היה לקרות למכבי ת"א העונה הוא שתבוסה ביתית שלה למכבי נתניה אתמול (שבת) פתאום לא תהיה כל כך מפתיעה. זה מעיד משהו על דרגת השפל שהקבוצה הזאת הגיעה אליה.

בהנהלת מכבי מאשימים היום את השחקנים במצב. כי אחרי שכבר החליפו מאמן השנה, נגמרו להם המטרות לירות עליהן חיצים. "תפקודם של השחקנים ותפקודה של הקבוצה הידרדרו לאחרונה מתחת לסטנדרטים בלתי מתקבלים על הדעת", נמסר הלילה מהקבוצה. "אנו עומדים מאחורי המאמן בתקופה קשה זו". התסכול של ההנהלה מובן: חבורת המיליונרים של מכבי לוקחת צ'קים כבדים וממשיכה לבזות את המועדון בכל שבוע על הדשא.

אבל השחקנים האפאטיים לא מנקים את מוטי איווניר. אף אחד לא הכריח את המאמן לבצע "מהפכת צעירים", ולהעלות בכל משחק שני שחקני נוער בהגנה. פלא שאותה הגנה, שבסיבוב הראשון עוד היתה הטובה בליגה, חטפה 12 גולים בחמשת משחקי הליגה האחרונים? השינויים הרדיקליים האלו, בין קבוצה שבתחילת העונה מתבססת על רכש יקר לכל עמדה על המגרש, וכעבור סיבוב וחצי נוטשת את הקונספט ושולחת למים העמוקים שחקנים שמרוויחים 3,000 שקל בחודש, מראים על חוסר דרך, על היעדרה של אג'נדה ועל איבוד כיוון. אין למכבי קונספט. אם היה קונספט, מישהו בהנהלה היה צריך ללחוש לאיווניר באוזן שילדים מקומם בקבוצת הנוער.